Bagaimana Memasak Ayam paprik Yang Enak

Enak, Lezat dan Nikmat.

Bagaimana Memasak Ayam paprik Yang Nikmat Ikuti langkah-langkahnya Dibawah. Tidak kiralah anda guna ayam ke, daging, makanan laut atau belut. Gaul rata dan biarkan ayam sedikit kecut. Tambahkan sos cili, sos tiram dan kicap.

Ayam paprik It is milder, sweeter gravier version to the authentic padprik. Ayam Paprik is a great dish to cook because it's fast and simple. Your family would also love this for dinner! Bunda bisa membuat Ayam paprik dengan 8 bahan dan 5 langkah. Berikut ini langkah-langkahnya.

Bahan untuk Ayam paprik

  1. Anda butuh Ayam.
  2. Ambil Kicap manis.
  3. Siapkan Sos tiram.
  4. Siapkan Sos cili.
  5. Anda perlu Sos tomato.
  6. Anda perlu Lada kering,bawang merah,bawang putih (blender).
  7. Anda perlu Bawang merah (hiris).
  8. Anda butuh Daun limau,lobak,kacang buncis.

Cara penyedian ayam paprik ini memang sangat mudah, sebab tu kalau kita makan di kedai makan Thailand (kedai masakan panas), sekejap je dia buat sekali dengan Tomyam bagai. Paprik Ayam Resepi Ayam Masak Paprik Cara masak ayam paprik. Contohnya macam hari ni saya masakkan paprik ayam untuk di gandingkan dengan nasi putih dan ini menjimatkan masa kerana tak perlukan banyak lauk sampingan yang lain. Resepi Ayam Masak Paprik berasal dari negara Thailand.

Cara membuat Ayam paprik

  1. Mayang bawang merah,potong panjang2 lobak, kacang buncis,sediakan bwg & bawang putih,lada kering yg di kisar..
  2. Masukan minyak dalam kuali panaskan,masukan serai, bawang,lada kering yg di kisar.tumis hingga naik baunya....
  3. Masukan sos cili,sos tomato,sos tiram & kicap serta sayur2 yang di racik2,masukn sedikit air..biar seketika....
  4. Masukan ayam yg di cincang...masukan air biarkan ayam empuk...masukn perisa.
  5. Biarkan mendidih...tggu ayam dah empuk.dah siap....

Pedas, masam dan aroma lazat dari limau purut adalah sebab mengapa Paprik Ayam ini adalah masakkan menjadi kegemaran. Sama ada paprik ayam atau paprik daging. So hari ni saya nak share resepi ayam paprik yang sedap dan senang. Boleh tengok video kat bawah ni dulu cara penyediaan dia. Ayam, sos tiram, lobak putih, lobak merah, bawang merah/besar (dipotong dadu), bawang putih (dihiris), halia (dihiris), serai (dihiris), daun limau purut, bawang besar hiris (hiasan), daun sup (hiasan), cili merah hiris (hiasan), cili kisar.

Gratis Download ebook Resepi