Cara Memasak Ayam paprik#phopbylini Yang Sempurna

Enak, Lezat dan Nikmat.

Bagaimana Membuat Ayam paprik#phopbylini Yang Menggugah Selera Ikuti langkah-langkahnya Dibawah. Tidak kiralah anda guna ayam ke, daging, makanan laut atau belut. Gaul rata dan biarkan ayam sedikit kecut. Tambahkan sos cili, sos tiram dan kicap.

Ayam paprik#phopbylini It is milder, sweeter gravier version to the authentic padprik. Ayam Paprik is a great dish to cook because it's fast and simple. Your family would also love this for dinner! Anda bisa membuat Ayam paprik#phopbylini dengan 10 bahan dan 4 langkah. Berikut ini langkah-langkahnya.

Bahan untuk Ayam paprik#phopbylini

  1. Siapkan 2 ketul dada ayam dipotong kecil.
  2. Siapkan Sebqtang lobak merah di potong panjang.
  3. Anda perlu 2 ulas bawang putih.
  4. Ambil 1 biji bawang besar.
  5. Siapkan 1 biji cili merah di potong serong.
  6. Ambil 2 sudu makan cili kisar.
  7. Ambil 2 sudu makan cili sos.
  8. Anda butuh 2 sudu makan sos tomato.
  9. Anda perlu 1 sudu makan sos tiram.
  10. Siapkan Secawan air.

Cara penyedian ayam paprik ini memang sangat mudah, sebab tu kalau kita makan di kedai makan Thailand (kedai masakan panas), sekejap je dia buat sekali dengan Tomyam bagai. Paprik Ayam Resepi Ayam Masak Paprik Cara masak ayam paprik. Contohnya macam hari ni saya masakkan paprik ayam untuk di gandingkan dengan nasi putih dan ini menjimatkan masa kerana tak perlukan banyak lauk sampingan yang lain. Resepi Ayam Masak Paprik berasal dari negara Thailand.

Langkah-langkah membuat Ayam paprik#phopbylini

  1. Letakan sedikit minyak didalam kuali, tumis bawang putih dan bawang besar sehingga naik bau.
  2. Masukkan cili kisar, masak sampai pecah minyak kemudian masukkan semua sos biarkan seketika..
  3. Masukkan ayam masak hingga layu. Masukkan air kacau rata..
  4. Masukkan lobak merah yang siap di potong, perasakan.

Pedas, masam dan aroma lazat dari limau purut adalah sebab mengapa Paprik Ayam ini adalah masakkan menjadi kegemaran. Sama ada paprik ayam atau paprik daging. So hari ni saya nak share resepi ayam paprik yang sedap dan senang. Boleh tengok video kat bawah ni dulu cara penyediaan dia. Ayam, sos tiram, lobak putih, lobak merah, bawang merah/besar (dipotong dadu), bawang putih (dihiris), halia (dihiris), serai (dihiris), daun limau purut, bawang besar hiris (hiasan), daun sup (hiasan), cili merah hiris (hiasan), cili kisar.

Gratis Download ebook Resepi