Cara Menyiapkan Ayam goreng kunyit Yang Lezat

Enak, Lezat dan Nikmat.

Cara Membuat Ayam goreng kunyit Yang Menggugah Selera Ikuti Caranya Dibawah. Ayam Goreng Kunyit Terbaik Bangsar Utama. Ayam Goreng Kunyit Meletops @ PNB. Chicken pieces are coated with turmeric powder and salt at its most basic and deep fried until golden brown.

Ayam goreng kunyit Lihat juga resep Bumbu Ayam goreng kunyit praktis enak lainnya. A complete Ayam Goreng Kunyit dish would be served with a plate of pipping hot rice, a Telur Mata Kerbau (Sunny Side Up), a dash of Sweet & Salty Soy Sauce and the one and only thing we love to. Bahan-bahan ayam goreng kunyit untuk dua orang makan. Kamu bisa menyiapkan Ayam goreng kunyit dengan 17 bahan dan 6 langkah. Baginilah langkah-langkahnya.

Bahan untuk Ayam goreng kunyit

  1. Ambil Perapan Ayam.
  2. Anda butuh 2 ketul ayam bahagian dada(hiris kecik-kecik).
  3. Siapkan 1 tbsp Serbuk kunyit.
  4. Anda butuh 1 tsp Serbuk kari.
  5. Ambil 1 tsp Garam.
  6. Anda butuh 1 tsp Lada putih.
  7. Siapkan 1 tsp Tepung beras.
  8. Ambil Bahan untuk menumis.
  9. Ambil 1 mangkuk Kacang panjang.
  10. Siapkan 3 cm Lobak merah.
  11. Ambil 1 labu Bawang Holland.
  12. Anda butuh 3 biji Bawang merah.
  13. Anda perlu Garam secukupnya.
  14. Anda perlu 1 tsp Serbuk secukup rasa.
  15. Anda butuh 1 tsp Serbuk kunyit.
  16. Anda perlu Minyak masak secukupnya untuk mengoreng.
  17. Anda perlu 2 biji Cili padi kalau nak pedas tambah banyak lagi.

Bukan sahaja orang dewasa malah kanak-kanak juga menggemari masakan ayam goreng kunyit. Ayam Goreng Kunyit Mudah Dimasak amp Sedap Dimakan. Set Ayam Goreng Kunyit Meletop dengan Sambal Belacan amp Sup Kosong. Mudah, cepat, lazat. ? masak ni je.

Cara memasak Ayam goreng kunyit

  1. Antara bahan-bahannya..
  2. Gaulkan ayam dengan semua bahan perapan tadi. Setelah itu panaskan Kuali dengan minyak sedikit..
  3. Goreng kan ayam sehingga isi ayam agak masak. Gaulkan, Isi ayam yang masak dia tidak akan melekat pada dasar kuali..
  4. Masukan sayur sayuran tadi. Disebabkan di rumah hanya ada dua jenis nie saja jadi kita masukan ini sajalah. Selalunya kalau ada bunga kubis lagi sedap. Jadi kena masukan sayur yang keras dahulu..
  5. Bila sayur sudah sedikit layu masukan pulak bawang dan cili. Dan perasaan dengan secukup rasa, garam dan kunyit. Suami saya suka bila rasa kunyit dia kuat. Jadi saya tambah kan serbuk kunyit lagi. Tapi ikotkan dah cukup serbuk kunyit yang di gunakan untuk memerap ayam tadi. Ini versi selera suami.. 🤭.
  6. Gaul rata dan Angkat. Dah tu hidangkan lah 😬,sekali lagi ini versi tekak suami dia tak suka nak makan ayam goreng kunyit yang jenis kering jadi minyak saya tak toskan. Dan.. Siap lah untuk di nikmati 😋.

Selain rasanya yang enak dan gurih, Ayam Goreng Kunyit. Resepi Ayam Goreng Kunyit yang rangup di luar dan lembut di dalamnya. Hai semua, Hari ini DB nak kongsikan resipi Ayam Goreng Kunyit yang paling mudah dan sedap. ayam goreng renyah bisa anda membuat dirumah agar keluarga anda bisa mencicipi, Simak yuk, seperti apa resep Resep Ayam Goreng Renyah, Empuk, Lezat dan Enak. Ayam Goreng Kunyit ini bila dah sejuk pun tetap rangup. Tetapi, tidak boleh dinafikan antara ayam goreng paling sedap di Malaysia adalah Ayam Goreng Kunyit.

Gratis Download ebook Resepi