Bagaimana Membuat Bubur nasi Yang Enak

Enak, Lezat dan Nikmat.

Bagaimana Memasak Bubur nasi Yang Menggugah Selera Ikuti langkah-langkahnya Dibawah. Jika tiada idea, ini beberapa resepi mudah yang perlu para ibu cuba! Bubur nasi adalah sejenis bubur yang popular di kebanyakan negara Asia. Apabila dimakan sebagai bubur nasi biasa, ia paling sering dihidangkan dengan hidangan sampingan atau lauk.

Bubur nasi Bubur nasi disajikan dengan berbagai pelengkap seperti ayam suwir, telur, kuah kaldu, kacang, daun bawang dan kerupuk. Menjual bubur nasi dengan pelbagai jenis lauk. Definisi dan arti 'bubur nasi' di KBBI (Kamus Besar Bahasa Indonesia). Anda bisa menyiapkan Bubur nasi dengan 12 bahan dan 5 langkah. Berikut ini langkah-langkahnya.

Bahan untuk Bubur nasi

  1. Anda perlu 1 cawan beras (depends la sbb bubur ni dye kembang asyik dok tambah air kn.. tmbh plak den pakai beras siam haa berkurun la tggu hancur beras tu nak snang blh blend yer haha).
  2. Anda butuh Air nii.. Xde sukatan sebab asyik dok tambah air je.
  3. Anda butuh 1 inci halia.
  4. Ambil 3 ulas bawang merah.
  5. Siapkan 2 ulas bawang putih.
  6. Siapkan 2 biji kentang.
  7. Anda butuh 1/2 batang carot.
  8. Anda butuh Ayam kisar (xkisah la nk letak byk mana pun n ayam biasa pn blh guna jgk).
  9. Anda butuh Kiub pati ayam.
  10. Ambil Gula.
  11. Siapkan Garam.
  12. Ambil Daun bawang n sup, bawang goreng(Garnishing la.. blh tmbh apa2 lg utk ditambah ea mcm ikan bilis n so on la).

Bubur nasi untuk ibu yang berpantang pun boleh makan cuma sesuaikan lauk nya dengan ikan bakar dan sayur yang sesuai sahaja bersama seruding halia atau garlic crunchy dan lada hitam ya. Bubur nasi ini juga resep dasar dan standar untuk membuat bubur spesial dan bubur santan gurih, seperti resep bubur ayam yang gurih dan istimewa dengan penambahan pelengkap yang komplit dan. Tips ini sangat membantu bagi ibu-ibu yang kesibukan untuk pergi kerja tapi perlu menyediakan bubur nasi untuk sarapan pagi. Kumpulan menu hidangan bubur nasi yang terdiri dari berbagai resep bubur ayam, bubur tradisional, bubur khas Indonesia yang akan dapat anda buat dirumah dengan mudah.

Cara memasak Bubur nasi

  1. Cuci beras dan masak atas dapur.. kemudian hiris halia nipis2, bawang merah dan putih cincang dan msukkan skali dlm nasi tu..
  2. Sambil tunggu beras kembang boleh kupas carot dan kentang.. hiris dan potong dadu(utk yg pakai braces mcm den ni haa kne lg kecik la dadunya tu😪).
  3. Kemudian msukkn ayam kisar. tambah air jika air kurang.. kemudian masukkn carot dan kentang ke dalam nasi tu.. biarkan mendidih dan teruskan menambah air🤣.
  4. Nasi dh kembang, kentang dan carot pn dh lembut boleh msukkan kiub pati ayam dan perasakan dgn garam dan gula(ikut citarasa masing2 la klo yg suka masin tu emm tp tggjwb sdiri ea😩).
  5. Okey done.. boleh makan dah.. letak bwang goreng sikit ngn daun sup.. nak tambah ikan bilis goreng pn boleh.. tp disebabkan xboleh mkn so xletak la hahaha.. makan ngn sambal kicap.. ampunnn.. dh den nk santap dlu.. baii.

Resep Bubur Nasi - Bubur nasi adalah beras yang dimasak dengan air yang banyak sehingga memiliki tekstur yang lembut dan berair. Di antara makanan pertama yang boleh anda berikan kepada bayi ialah bubur nasi dan puri. Istimewa untuk anda, hari ini kami akan kungsikan resepi bubur nasi bayi yang boleh anda sediakan. Bubur nasi ini juga cocok untuk variasi sarapan sederhana. Cara membuat bubur nasi terbilang mudah, hanya perlu menggunakan blender saja atau bisa juga tak pakai blender sama sekali.

Gratis Download ebook Resepi