Resep Menyiapkan Cekodok pisang Fluffy Yang Lezat

Enak, Lezat dan Nikmat.

Cara Memasak Cekodok pisang Fluffy Yang Enak Ikuti Caranya Dibawah. Cekodok Pisang Crispy, Mudah & Sedap. Resepi Cekodok @ Jemput-jemput Pisang Gebu Dapatkan koleksi Resepi Cekodok Pisang di sini.

Cekodok pisang Fluffy RESEP CEKODOK PISANG/GODOK PISANG/LIMPANG-LIMPUNG RASA ORIGINAL & COKLAT - IDE BISNIS Подробнее. Resepi Cekodok pisang yang mudah dan sedap, makanan yang amat. Cekodok atau Coqkodok pisang bulat bulat je sedap dan lembut. ahkak bocor rahsia.!!! cekodok pisang cara buat jadi bulat bulat yang sedap. Anda bisa menyiapkan Cekodok pisang Fluffy dengan 8 bahan dan 2 langkah. Baginilah caranya.

Bahan untuk Cekodok pisang Fluffy

  1. Anda butuh 8 biji pisang emas ~ pisang yang lain pun boleh.
  2. Siapkan 3/4 camca teh soda.
  3. Siapkan 1 sudu teh baking power.
  4. Siapkan 1 sudu gulan perang.
  5. Anda perlu 1/3 sudu gula putih.
  6. Anda perlu 1 cawan tepung gandum.
  7. Siapkan 1/4 sudu teh garam.
  8. Anda perlu minyak secukupnya untuk mengoreng.

Resepi Cekodok Jemputjemput Pisang Gebu Fluffy Banana Fritters cekodok jemputjemputsedap. Cekodok Pisang, or Jemput-Jemput Pisang is another popular street-snack in Malaysia. It is a deep-fried snack made with mashed banana and flour. For this recipe, I added some grated coconut cooked.

Langkah-langkah membuat Cekodok pisang Fluffy

  1. Kupas pisang, lecek bersama gula, garam, baking powder dan soda bikarbonate hingga hancur. Masukkan tepung dan gaul rata hingga sebati. Perap 30 minit..
  2. Panaskan minyak pada tahap kepanasan sederhana. Basahkan hujung jari dalam air, jemput kan adunan tadi ke dalam minyak panas, pastikan jangan banyak2, saya buat dalam 10 biji macam tu, sebab ianya akan kembang. Tapi ini bergantung pada kita bulatkan.goreng sehingga kuning keemasan..

Ni tak, ada sesetengah tu, bila perah je cekodok,keluar Pisang apa sesuai untuk dijadikan cekodok ? Asasnya semua pisang boleh asalkan ianya dah. They are the best to make Cekodok Pisang and you don't even need to add banana essence to enhance flavour #facts. Lihat juga resep Godok pisang simple & enak enak lainnya. Resepi Cekodok @ Jemput-jemput Pisang Gebu

Gratis Download ebook Resepi