Resep Menyiapkan Cucur udang tak serap minyak Yang Sempurna

Enak, Lezat dan Nikmat.

Resep Membuat Cucur udang tak serap minyak Yang Enak Ikuti langkah-langkahnya Dibawah.

Cucur udang tak serap minyak Anda bisa menyiapkan Cucur udang tak serap minyak dengan 10 bahan dan 4 langkah. Baginilah caranya.

Bahan untuk Cucur udang tak serap minyak

  1. Anda perlu 1/2 kg Tepung gandum.
  2. Anda butuh 2 tbsp Tepung beras.
  3. Anda butuh Bawang besar 1 labu.
  4. Ambil Telur 2 biji.
  5. Anda butuh 1 Cawan Taugeh.
  6. Siapkan Kucai.
  7. Ambil 3 Cawan Air.
  8. Anda butuh Udang kertas (kopek kulit).
  9. Ambil Udang biasa (untuk hiasan atas).
  10. Ambil Garam secukup rasa.

Cara membuat Cucur udang tak serap minyak

  1. Campurkan je semua bahan lepastu perap selama 3 jam. Kalau nak perap kurang dari 3 jam pun boleh je tapi nanti tak berapa sedap, dia jadi keras. *Ni la rahsia dia kembung tapi tak serap minyak, perap kan je sebab kita tak guna baking powder tau. *Kalau suka sayur banyak, boleh tambah lagi masa nak goreng nanti..
  2. CARA NAK GORENG : Panaskan 2 kuali. 1 untuk menggoreng, 1 lagi untuk panaskan senduk. Minyak dan senduk kena betul-betul panas, kalau tak panas nanti melekat..
  3. Bila senduk dah panas, tuangkan adunan tepung dalam senduk tadi dan letak udang kat atas, terus masukkan dalam kuali untuk menggoreng. *Jangan ceduk adunan dengan senduk yang panas tu, guna senduk lain untuk letak atas dia..
  4. Goreng sampai garing warna coklat keemasan. Ok siap!. Cucur udang tak serap minyak

Gratis Download ebook Resepi