Cara Membuat Cheesekut Tiger Yang Enak

Enak, Lezat dan Nikmat.

Cara Memasak Cheesekut Tiger Yang Menggugah Selera Ikuti langkah-langkahnya Dibawah.

Cheesekut Tiger Anda bisa memasak Cheesekut Tiger dengan 7 bahan dan 7 langkah. Inilah langkah-langkahnya.

Bahan untuk Cheesekut Tiger

  1. Ambil Krim.
  2. Ambil 1/2 pek @ 100g cream cheese (Emborg).
  3. Anda perlu 1 tbs susu pekat manis.
  4. Anda perlu 1 tbs jus lemon.
  5. Anda butuh 2 tbs susu segar penuh krim (Goodday).
  6. Siapkan 1 pek 180g Biskut Tiger Coklat.
  7. Anda butuh Sedikit susu segar utk celupan biskut.

Cara membuat Cheesekut Tiger

  1. Campur semua bahan krim. Susu pekat tak nak banyak la eh, sebab biskut dah extra manis..
  2. Pukul kembang sebati. Guna whisk je..
  3. Kita guna bekas foil saiz ni. Tak ingat pula ukuran 😆. Asingkan 4 keping biskut utk taburan atas nanti..
  4. Sekadar basahkan biskut dengan susu dan susun. Lapis kan dengan krim. Nota = Taknak celup susu pun tak apa, sebab yg ni tekstur akan jadi macam cheesecake..
  5. Ulang lapisan biskut dan krim. Bahagian tepi juga isikan dengan biskut, sebab bekas foil ni kecil di dasar melebar ke atas. Lapisan akhir ialah krim..
  6. Tutup dengan cling wrap dan simpan dalam peti utk beberapa jam, asal sejuk..
  7. Taburkan dengan baki biskut tadi (hancurkan) di atas. Sengaja tabur kemudian supaya ada kontra rasa tekstur di dalam yg lembut macam cheesecake dan rangup di topping..

Gratis Download ebook Resepi