Cara Membuat Cheesekut Yang Menggugah Selera

Enak, Lezat dan Nikmat.

Resep Memasak Cheesekut Yang Nikmat Ikuti langkah-langkahnya Dibawah. Find cheesekut stock images in HD and millions of other royalty-free stock photos, illustrations and vectors in the Shutterstock collection. Thousands of new, high-quality pictures added every day. Susu segar secukupnyak. ½ tin susu pekat manis.

Cheesekut Lihat juga resep Chocolatos Cheesekut Dessertbox enak lainnya! Cheesekut Flowchart - Free download as Powerpoint Presentation (.ppt /.pptx), PDF File (.pdf), Text File (.txt) or view presentation slides online. Resepi Cheesekut Original Kek Biskut Cream Cheese Semak resepi lengkap di. Bunda bisa membuat Cheesekut dengan 7 bahan dan 5 langkah. Baginilah langkah-langkahnya.

Bahan untuk Cheesekut

  1. Siapkan 250 g Cream Cheese.
  2. Anda perlu 1/2 cawan Susu Pekat.
  3. Anda perlu 1/4 cawan Susu Cair.
  4. Anda butuh 250 ml Susu Segar.
  5. Ambil 45 keping biskut.
  6. Ambil Untuk tabur: serbuk Oreo,nestum atau milo.
  7. Ambil Untuk hiasan : Paipkan Coklat Nutella dan Salted Caramel.

To nora. regarding their item Cheesekut. Resepi Cheesekut Original Kek Biskut Cream Cheese. Cheesekut ni dessert @ pencuci mulut yang paling senang dan sedap untuk dibuat dan dimakan. Kalau nak tengok tutorial macam mana saya buat cheesekut ni, boleh tengok video kat bawah ni ok.

Langkah-langkah membuat Cheesekut

  1. Sediakan bahan yang diperlukan..
  2. Di dalam bekas,masukkan Cream Cheese,Susu pekat dan Susu cair.Gaul hingga adunan sebati..
  3. Sediakan loyang 8x8",alaskan dengan plastik bagi memudahkan proses mengeluarkannya nanti.Celupkan biskut ke dalam Susu segar.Kemudian susun ke dalam loyang..
  4. Buat setiap lapisan,9 keping biskut yang telah dicelup dengan susu segar.Masukkan 3 sudu besar adunan cheese dan ratakan keseluruhan biskut.Kemudian tabur nestum dalam 2 sudu besar bagi setiap 2 lapisan biskut..
  5. Setelah rata taburan nestum,buat semula lapisan biskut dan cheese hingga selesai.Setelah selesai,taburkan oreo.Kemudian masukkan ke dalam peti sejuk sekurang-kurangnya 4 jam dan bolehlah dihias dengan coklat Nutella dan Salted Caramel, dipotong dan dihidang..

Nikmatnya anak tekak makan cheesekut sebagai pemanis mulut masa berbuka puasa kan? Lama juga tak buat ni.anak dara teringin nak makan, tu yang rajin buatnya :) Resepi ni ada banyak versi. Cheesekut merupakan gabungan cheese (keju) dan juga biskut. Tak disangka - sangka, cheesekut merupakan kombinasi yang amat menarik, memberikan variasi rasa manis, lemak dan masin. Be the first to review "CHEESEKUT OREO NESTUM" Cancel reply.

Gratis Download ebook Resepi