Cara Memasak Resepi kembung manis Yang Nikmat

Enak, Lezat dan Nikmat.

Resep Membuat Resepi kembung manis Yang Enak Ikuti Caranya Dibawah. Resepi aku ni sebenarnya tak ikut pun cara mak mak kita masak tu ni kira ikut suka huhuhu. baiklah kita pergi kepada bahan-bahan untuk menyediakan Resepi Kari Ikan Kembung atau Resepi Gulai. Resepi Cucur Manis Stick Ala Churros. Cucur Manis A.k.a Cucur Kembung Viral, Menu Petang Paling via www.mingguanwanita.my.

Resepi kembung manis Walaupun pada dasarnya resepi kembung dalam pertengahan lada hitam tetapi telah menjadi Pemilihan kicap juga sangat penting. Saya biasanya memakai tendangan Jalen Jalen yang manis. Ikuti resepi ini untuk cara yang paling ringkas untuk membuat cekodok manis! Bunda bisa membuat Resepi kembung manis dengan 5 bahan dan 4 langkah. Inilah langkah-langkahnya.

Bahan untuk Resepi kembung manis

  1. Anda butuh 2 cawan tepung gandum.
  2. Siapkan 1 1/2 cawan air mendidih.
  3. Siapkan secubit garam.
  4. Anda butuh 5 sudu gula.
  5. Anda butuh Minyak utk mengoreng.

Nak makan sebagai kuih. resepi cucur manis, resepi cucur kembung, resepi cucur kacang hijau, resepi cucur roti, Intai Dapur: Cucur Bom Manis. via intaidapur.blogspot.com. Cucur Kembung Manis Rangup di Luar, Lembut di Dalam Senang sangat cara untuk membuatnya. Baru-baru viral pasal cucur kembung lemak manis yang comel sangat. Rata-rata begitu ramai yang sudah mencuba resepi cucur kembung dan amat mengemarinya. kanak- kanak juga amat.

Cara memasak Resepi kembung manis

  1. Firstly, kita campur kan tepung + gula + garam. Gaul rata. Tambah air mendidih, sampai rata *doh akan melekit* biarkan doh sekejap hingga sejuk..
  2. Setelah doh siap, uli rata sebab td uli tak rata sbb panas. dah rata, doh akan melekit, tmbah tepung dalam 5 sudu, uli lagi..
  3. Okay dah siap uli, mmg dia akan melekit, kita letak minyak seluruh kedua2 tapak tgn, nnty dia xmelekit dah. senang je nak bulat-2kann. buat sampai habis..
  4. Time mengoreng, igt ye api sederhana n minyak kena panas. baru cntikk cucur kitaa. Alhamdulillah settle, da bole makann..

Perut kembung adalah hal yang sangat umum dan semua orang bisa mengalami hal ini. Namun jika perut kembung terjadi dalam waktu yang lebih lama dan menyakitkan, maka bisa menjadi kondisi. Gulai ikan kembung khas Padang adalah salah satu sajian istimewa yang enak. Selain itu, bagi anda yang penasaran ingin mencobanya, anda tak perlu pergi jauh ke Sumatera Barat. Bahkan, kayu manis dapat membantu mengatasi perut kembung dengan cepat.

Gratis Download ebook Resepi