Cara Membuat Resepi lauk asam pedas pkp🙈 Yang Nikmat

Enak, Lezat dan Nikmat.

Resep Membuat Resepi lauk asam pedas pkp🙈 Yang Sempurna Ikuti Caranya Dibawah. Di Malaysia memang ramai yang gemarkan asam pedas. Resepi asam pedas ini cukup terkenal di Melaka dan Johor. Ada yang menggunakan ayam, pelbagai jenis ikan, daging, tetel, atau apa saja yang ada untuk dibuat lauk.

Resepi lauk asam pedas pkp🙈 Yang penting ada cili giling, air asam, daun kesum. Tiga bahan ni penting kalau nak masak asam pedas Jadi, kalau korang nak masak asam pedas ikan ada baiknya beli ikan saiz comel molek je. Barulah sedap nak makan sampai dua pinggan. Anda bisa menyiapkan Resepi lauk asam pedas pkp🙈 dengan 9 bahan dan 2 langkah. Inilah caranya.

Bahan untuk Resepi lauk asam pedas pkp🙈

  1. Anda butuh b.putih.
  2. Anda butuh ikan sulai 3 ekor.
  3. Anda butuh b.merah.
  4. Anda perlu inci haliaaa.
  5. Siapkan air.
  6. Ambil asam keping.
  7. Siapkan sudu cili serbuk -(babas).
  8. Ambil kunyit serbuk.
  9. Siapkan garam & ajinomoto.

Resepi Asam Pedas merupakan panduan dan teknik masakan resepi asam pedas kegemaran semua. Pelbagai resepi asam pedas dihimpunkan bagi memudahkan anda mempelajari cara masakan resepi yang berkualiti dari seluruh Malaysia terus ke hujung jari anda. Resepi Asam Pedas Ikan Pari makanan ini adalah salah satu kegemaran saya kerana tulang ikan pari yang lembut dan sedap tu boleh dimakan sekali rasa tulang ikan pari tak. Maisya suka jugak makan asam pedas tapi hubby tak berapa suka sebab hubby tak suka masakan yg pedas, brkongsisy pun.

Langkah-langkah memasak Resepi lauk asam pedas pkp🙈

  1. Bawang putih,bawang merah dan halia di tumbuk kasar..
  2. Dalam periuk masukan ikan sulai, bahan tumbuk dan juga bahan lain2.. renih kann sehingga masak. siap.

Asam pedas yang sedap, pastinya kuah pekat dan sedap secukup rasa masam dan pedasnya. Nak buat asam pedas yang betul-betul kaw, ada caranya. Malah, bahan aroma seperti lada hitam, daun limau purut, daun kesum atau pudina untuk dimasukkan dalam kuah juga berbeza mengikut jenis ikan. Pindang Ikan Suka Hati PKP🐟🌶. ekor ikan selar dibersihkan, gaul garam sikit, sikit je•bawang putih tumbuk•inci kunyit tumbuk•inci lengkuas tumbuk•bawang merah. Selalunya lauk lala masak pedas ni pasti dipesan dalam menu.

Gratis Download ebook Resepi