Resep Membuat Nasi minyak senang Yang Enak

Enak, Lezat dan Nikmat.

Bagaimana Menyiapkan Nasi minyak senang Yang Sempurna Ikuti Caranya Dibawah. Nasi Minyak (Malay Pilau Rice) Nasi Minyak, a fixture at Malay weddings and religious occasions, is a dish of fragrant rice cooked with a little ghee, evaporated milk, spices and pandan leaves. Recipe masakan Nasi Minyak ini sangat mudah, tak perlu tunggu kenduri kahwin baru dapat makan. 😂 Thank you for watching, don't forget to subscribe my. Sementara nasi minyak masak di dalam rice cooker, saya mula memasak Ayam Masak Merah.

Nasi minyak senang Bahan-bahannya juga mudah dijumpai di kebanyakan pasaraya, menjadikan resepi ini hidangan yang bagus dimasak jika anda duduk di luar. Resepi Nasi Minyak Basmathi secukuprasa.com/resepi-nasi-minyak-basmathi/ Follow Hari raya haji special, Nasi Minyak also known as Ghee Rice, similarities with briyani rice but slight difference. Kamu mungkin pernah mencicipi salah satu dari Nasi Kebuli, Nasi Briyani, dan Nasi Minyak, atau bahkan pernah mencicipi ketiganya. "Hujung minggu ni kawan-kawan ofis nak datang beraya, nak masak apa yang special sikit ye?". Kamu bisa memasak Nasi minyak senang dengan 8 bahan dan 4 langkah. Baginilah caranya.

Bahan untuk Nasi minyak senang

  1. Siapkan 2 ulas bawang merah hiris halus.
  2. Siapkan Seulas bawang putih hiris halus.
  3. Ambil Setengah inci halia hiris halus.
  4. Anda butuh Penumis bungkus kecik.
  5. Anda perlu Susu cair.
  6. Anda perlu Butter.
  7. Siapkan Garam.
  8. Anda butuh 2 setengah pot bera.

Dah bosan nak hidangkan ketupat dan rendang. Nasi minyak (Palembang Malay for "oily rice") is an Indonesian dish from Palembang cuisine of cooked rice with minyak samin (ghee) and spices. This rice dish is commonly associated with Palembang city, the capital of South Sumatra province. NASI MINYAK SENANG** Upload, share, download and embed your videos.

Langkah-langkah membuat Nasi minyak senang

  1. Basuh beras dlm bekas n tambah je susu cair n air...ukuran air tu ikut mcm biasa masak nasi.
  2. On rice cooker, masukkan butter...(sy letak dlm 50g sbb suka bau butter) masukkan penumis smpai naik bau n masukkan bahan2 dihiris.
  3. Dah naik bau bawang halia sume, curahkan beras n air tu td...masukkan garam sket n tutup periuk rice cooker tu n biarkan nasi masak mcm biasa.
  4. Kalau ade pewarna kuning, mase dah warm, buat lubang sket n titiskan pewarna pastu gaul2 nasi tu...kalau takde pun takpe...tp pucat je la basi mcm sy ni...n butter boleh ganti dgn minyak sapi...sedap...wangi sangat...cuba la....

Watch premium and official videos free online. Nasi minyak (Palembang Malay for "oily rice") is an Indonesian dish from Palembang cuisine of cooked rice with minyak samin (ghee) and spices. This rice dish is commonly associated with Palembang city. Nasi minyak tanpa susu CAIR iffahs style. nasi minyak Noxxa penerangan secara step by step untuk rujukan pemilik periuk noxxa. Nasi minyak sangat sesuai untuk juadah berbuka puasa dan di hari raya.

Gratis Download ebook Resepi