Bagaimana Memasak Ayam kung pao Yang Nikmat

Enak, Lezat dan Nikmat.

Bagaimana Menyiapkan Ayam kung pao Yang Enak Ikuti langkah-langkahnya Dibawah. For my first ever video, I will be sharing a super simple recipe which is Ayam Kung Pao. Hope you guys give it a try! Ayam Kung Pao adalah masakan khas Sichuan, Tiongkok.

Ayam kung pao Menu Ayam Kung Pao ialah masakan yang berasal dari Cina, tepatnya dari area Sichuan yang populer dengan citarasa masakan pedas. Ayam Kung Pao (宮保雞丁; Gōngbǎo jī dīng) adalah masakan khas negeri tirai bambu yang dikenal luas seantero dunia, dibuat dari ayam potong, cabai, dan kacang-kacangan. Ayam kung pao merupakan salah satu chinese food yang cukup banyak digemari. Anda bisa menyiapkan Ayam kung pao dengan 15 bahan dan 6 langkah. Baginilah langkah-langkahnya.

Bahan untuk Ayam kung pao

  1. Anda perlu Ayam separuh-di potong 12.
  2. Anda perlu Kicap manis.
  3. Anda butuh Kicap pekat.
  4. Siapkan Sos tiram.
  5. Anda butuh Tepung jagung.
  6. Ambil Halia.
  7. Anda perlu Bwg putih.
  8. Siapkan Bwg hollen.
  9. Anda butuh Cili kering.
  10. Anda butuh Cili api.
  11. Ambil Lada benggala merah& hijau.
  12. Anda butuh Carrot.
  13. Anda perlu Bhn perasa.
  14. Siapkan Daun bawang 1 pokok.
  15. Ambil Halia 3 inci.

Masakan ini mempunyai cita rasa yang manis dan gurih, dipadu dengan beberapa bahan pendamping yang cukup. Saus ayam kung pao: campur semua bahan kecuali cabai kering. Resep Ayam Kung Pao, memadukan daging ayam yang lembut dan renyahnya kacang, dengan bumbu pedas gurih khas Szechuan, padukan dengan nasi putih, lezat! Chicken Duck Ayam Bebek Beef Pork Sapi Babi Fish Shrimp Udang Egg Tofu Telur Tahu Rice In Indonesian & English.

Langkah-langkah membuat Ayam kung pao

  1. Cuci ayam bersih,potong 12 perapkan dgn tepung jagung, sos tiram,kicap manis Dan sikit kicap pekat.sedikit Minyak bijan,klu xletak pun xpe Perap 30 minit(klu nk masak resepi ni lebih baik perap awal ayam ni).. lagi lama perap lagi sedap..
  2. Semua bhn lain di cuci bersih Dan di potong dadu.. ikut seperti di gambar, korang boleh agak berapa kuantitinya kan.. untuk sayur boleh diganti dgn bunga kubis@ cendawan butang.. klu Tak de sayur pun xpe, tapi Saya nk kelainan sikit biar Ade rasa..
  3. Goreng ayam yg di perap tadi separuh masak,nak masak sepenuhnya pun boleh xde masalah,, terpulang,, dah siap ketepikan..
  4. Sediakan kuali tumis bwg putih, cili kering, halia Dan carrot.. kacau hingga Naik bau, masukkan ayam tadi, kacau rata, masukan 1 cwn air, biar mereneh 8minit camtu,agak2 ayam tu masak (tutup dgn penutup periuk).
  5. Buka penutup,dlm bekas lain bancuh sos tiram 2 sdb, kicap manis Dan pekat 1 sdb, kacau sekata ditambah 1 sdb tepung jagung,, tuang dlm ayam tadi,kacau tggu hingga pekat siki barulah masukkan cili benggala, bwg hollen Dan daun bawang... Kacau sekejap, perasakan.. siappp.. 😅.
  6. Kalau orang cina meraka akan masukkan sedikit wine utk menaikkan aroma.. tapi yg beragama islam xperlu ya.. masak mcm tu pun dah sedap sangat.. harap korang enjoy😉.. selamat mencuba...

Menu Ayam Kung Pao adalah masakan yang berasal dari Cina, tepatnya dari daerah Sichuan yang terkenal dengan citarasa masakan pedas. Memasak Ayam Kung Pao sangat mudah dan anda bisa. Resepi Ayam Kung Pao, masakan ala Cina yang sedap. Makanan klasik khas Tiongkok ini dimasak menggunakan bahan-bahan oriental, seperti saus hiosin, arak beras, dan merica sichuan. Be the first to review "AYAM KUNG PAO" Cancel reply.

Gratis Download ebook Resepi