Cara Memasak Ayam masak halia bersama cendawan butang Yang Lezat

Enak, Lezat dan Nikmat.

Bagaimana Memasak Ayam masak halia bersama cendawan butang Yang Nikmat Ikuti langkah-langkahnya Dibawah. Che Nom nak tunjukkan resepi Ayam masak halia. Hidangan ni sangat sedap dan mudah untuk disediakan. Kalau hari yang sibuk tu, boleh lah masak ayam halia ni.

Ayam masak halia bersama cendawan butang Baby Corn Masak Sos Tiram Bubur Daging. Kan best kalau dapat menikmati semangkuk Stew Ayam, Cendawan & Kentang panas ini pada hari yang sejuk. Gaulkan ayam bersama garam dan goreng dibatas api yang besar sehingga. Bunda bisa membuat Ayam masak halia bersama cendawan butang dengan 11 bahan dan 3 langkah. Inilah caranya.

Bahan untuk Ayam masak halia bersama cendawan butang

  1. Anda perlu Bawang holan suku dihiris.
  2. Anda butuh Bawang putih dihiris.
  3. Siapkan Halia dihiris.
  4. Anda perlu Serai dititik.
  5. Siapkan Tomato sebiji belah4.
  6. Anda butuh Ayam sebelah potong kecil.
  7. Siapkan Cendawan tin dihiris.
  8. Anda perlu Lada sulah serbuk 1sudu kecil.
  9. Anda butuh Sos tiram 3sudu besar.
  10. Anda butuh Cili dihiris (option).
  11. Anda perlu Air secawan (nak lebih pun bole).

Masukkan air rebusan ayam secukupnya bersama isi ayam, jagung muda, lobak, cendawan shitake, sos tiram, minyak bijan. Agaricus bisporus yang juga dikenali orang ramai sebagai cendawan butang, cendawan meja atau cendawan tani merupakan salah satu kulat yang boleh dimakan dan tumbuh semula jadinya di kawasan padang rumput dan ladang-ladang selepas hujan dari lewat musim bunga hingga musim. Menu berbuka hari ni ayam masak halia. Buat untuk sahur pun boleh ni sebab senang je.

Langkah-langkah memasak Ayam masak halia bersama cendawan butang

  1. Tumis bahan dihiris dan serai bersama minyak..Da layu masukkan ayam dan kacau sehingga ayam sedikit masak...
  2. Masukkn cendawan yg dihiris.. Kacau letak sedikit air(jika nk kuah lebihkan air pun tak pe)..da gelegak letak la garam sedikit je sbb da ade sos tiram, perasa/gula ye..Dan lada sulah..kacau dan biarkan semua sebati ye...
  3. Semua dah sebati masukkn sos tiram dan tomato.. Kacau dan biarkan sekejap..sehingga kuah jadi pekat sedikit dan tutup api.... siap!! Selamat menjamu selera... 😊😊.

Sempat la nk masak pepagi tu kan. Elok makan halia ni untuk buang angin dalam badan. Bole buat selalu kalau nak buang banyak angin. Adam Corrie Ayam Masak Kicap Cendawan Cara Adam Corrie. Sup Isi Ayam Pekat Chinese Style Super Sedap.

Gratis Download ebook Resepi