Cara Memasak Puding roti kukus with kastard sos dindašŸ’‹ Yang Lezat

Enak, Lezat dan Nikmat.

Resep Menyiapkan Puding roti kukus with kastard sos dindašŸ’‹ Yang Enak Ikuti Caranya Dibawah. Puding roti merupakan hidangan pencuci mulut yang popular di kebanyakan negara, termasuk di England, Perancis, Belgium, Puerto Rico, Mexico, Argentina, Louisiana Creole dan selatan Amerika Syarikat. Harini Kak Bell kongsikan resepi dessert pulak. Ada lah kawan kita ni, Cik Suri dan Amaniwati ni bagi cadangan buatlah pencuci mulut pulak.

Puding roti kukus with kastard sos dindašŸ’‹ Koyakkan roti dan masukkan ke dalam bahan B. Puding Roti Kukus ala Bunda iin. Roti sanwichā€¢Santan/Susu pekatā€¢Butterā€¢Gula (bg yg suka manis)ā€¢biji Telurā€¢sdm Vanilaā€¢Kismis secukupnyaā€¢Buahan kering Puding roti kukus with kastard sos dindašŸ’‹. rotiā€¢biji telurā€¢susu cairā€¢sudu besar gulaā€¢sudu kecil esen vanilaā€¢mentegaā€¢Kismis,ceri atau chocolate. Kamu bisa membuat Puding roti kukus with kastard sos dindašŸ’‹ dengan 14 bahan dan 11 langkah. Berikut ini langkah-langkahnya.

Bahan untuk Puding roti kukus with kastard sos dindašŸ’‹

  1. Ambil 10 keping roti.
  2. Siapkan 4 biji telur.
  3. Anda butuh 1 tin susu cair.
  4. Siapkan 4 sudu besar gula.
  5. Anda perlu 1 sudu kecil esen vanila.
  6. Ambil Sedikit mentega.
  7. Anda butuh Kismis,ceri atau chocolate chip (topping).
  8. Ambil Bahan bahan untuk kastard sos.
  9. Siapkan 1 tin susu cair.
  10. Siapkan 1/2 tin air (guna tin susu cair diatas).
  11. Ambil 4 sudu besar gula.
  12. Siapkan secubit garam.
  13. Siapkan 2-3 sudu besar tepung kastard.
  14. Siapkan 1 sudu kecil esen vanila.

Resepi Puding Roti Kukus Bersma Sos Kastard Sedap Sejak dua menjak ni rajin bebeno memasak. Almaklumlah, dok kat umah sepanjang Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) ni tak tahu nak buat apa. Jadi, jadual harian penuh dengan aktiviti memasak aje.

Cara membuat Puding roti kukus with kastard sos dindašŸ’‹

  1. Sapukan mentega pada loyang..
  2. Sapukan mentega pada bahagian depan dan belakang roti.Potong 4 atau bentuk segi tiga.Jika mahu carik-carikkan pun boleh.Susun roti ke dalam loyang rapat rapat..
  3. Masukkan susu cair,telur, gula serta esen vanila ke dalam satu bekas. Kacaukan adunan sehingga sebati..
  4. Tuangkan adunan ke atas roti yang telah disusun di dalam loyang tadi.Biarkan sekejap supya roti menyerap adunan tadi..
  5. Taburkan kismis,ceri atau chocolate chip *mengikut citrasa* diatas roti..
  6. Panaskan pengukus..
  7. Apabila air kukusan mendidih, baru masukkan loyang ke dalam pengukus. Kukus selama 30-35minit..
  8. Masukkan susu cair,air, gula, garam, tepung kastard dan esen vanila ke dalam periuk..
  9. Kacau perlahan-lahan sehingga pekat dan mendidih dengan menggunakan api perlahan..
  10. Padamkan api. Sejukkan..
  11. Siap! boleh terus dihidangkanšŸ˜‹.

Bread Pudding with Custard Sauce [Classical Music]. Bahan Resepi Puding Roti Bakar Sos Kastard. Sesuai untuk dibuat pemanis juadah berbuka puasa juga. Puding roti makan dengan sos kastard menu di petang hari. hehe. biasa la kat rumah mesti ada je roti makan tak sempat nak habis tapi tarikh dah nak expired. kn kn kn? Hehe. senang je buat puding roti ni.

Gratis Download ebook Resepi