Cara Memasak Ayam Paprik Yang Nikmat

Enak, Lezat dan Nikmat.

Resep Menyiapkan Ayam Paprik Yang Nikmat Ikuti Caranya Dibawah. Tidak kiralah anda guna ayam ke, daging, makanan laut atau belut. Gaul rata dan biarkan ayam sedikit kecut. Tambahkan sos cili, sos tiram dan kicap.

Ayam Paprik It is milder, sweeter gravier version to the authentic padprik. Ayam Paprik is a great dish to cook because it's fast and simple. Your family would also love this for dinner! Kamu bisa menyiapkan Ayam Paprik dengan 12 bahan dan 5 langkah. Baginilah langkah-langkahnya.

Bahan untuk Ayam Paprik

  1. Siapkan 200 gram ayam.
  2. Siapkan Pelbagai jenis sayur (brokoli, kacang peacs, putik jagung, lada benggala dan lobak merah).
  3. Ambil 3 helai daun limau purut.
  4. Siapkan 1 sb sos ikan.
  5. Anda perlu 1 sb sos tiram.
  6. Anda butuh 1 sb cili blender.
  7. Anda perlu 1 sb sos tomato.
  8. Ambil 1 sb sos cili.
  9. Siapkan Gula,garam dan aji.
  10. Siapkan Sedikit jus limau nipis (1 biji limau).
  11. Anda butuh Minyak untuk menggoreng.
  12. Anda butuh 5 biji cili padi.

Cara penyedian ayam paprik ini memang sangat mudah, sebab tu kalau kita makan di kedai makan Thailand (kedai masakan panas), sekejap je dia buat sekali dengan Tomyam bagai. Paprik Ayam Resepi Ayam Masak Paprik Cara masak ayam paprik. Contohnya macam hari ni saya masakkan paprik ayam untuk di gandingkan dengan nasi putih dan ini menjimatkan masa kerana tak perlukan banyak lauk sampingan yang lain. Resepi Ayam Masak Paprik berasal dari negara Thailand.

Cara membuat Ayam Paprik

  1. Goreng ayam separuh garing dan ketepikan.
  2. Potong semua sayur dn bawang..
  3. Tumis bawang sehingga layu, kemudian masukkan daun limau purut.seterusnya masukkan sos ikan, sos cili, sos tomato, sos tiram dan cili kisar. Kacau sehingga semunya sebati..
  4. Seterusnya masukkan sayur-sayur yang dipotong dan masukkan gula garam dan perasakan..
  5. Akhir sekali masukkan ayam dan sedia untuk dihidang..selamat mencuba..

Pedas, masam dan aroma lazat dari limau purut adalah sebab mengapa Paprik Ayam ini adalah masakkan menjadi kegemaran. Sama ada paprik ayam atau paprik daging. So hari ni saya nak share resepi ayam paprik yang sedap dan senang. Boleh tengok video kat bawah ni dulu cara penyediaan dia. Ayam, sos tiram, lobak putih, lobak merah, bawang merah/besar (dipotong dadu), bawang putih (dihiris), halia (dihiris), serai (dihiris), daun limau purut, bawang besar hiris (hiasan), daun sup (hiasan), cili merah hiris (hiasan), cili kisar.

Gratis Download ebook Resepi