Bagaimana Memasak Ayam Paprik Yang Lezat

Enak, Lezat dan Nikmat.

Resep Memasak Ayam Paprik Yang Sempurna Ikuti Caranya Dibawah. Tidak kiralah anda guna ayam ke, daging, makanan laut atau belut. Gaul rata dan biarkan ayam sedikit kecut. Tambahkan sos cili, sos tiram dan kicap.

Ayam Paprik It is milder, sweeter gravier version to the authentic padprik. Ayam Paprik is a great dish to cook because it's fast and simple. Your family would also love this for dinner! Anda bisa membuat Ayam Paprik dengan 13 bahan dan 6 langkah. Inilah langkah-langkahnya.

Bahan untuk Ayam Paprik

  1. Anda perlu Ayam.
  2. Anda perlu Sos tiram.
  3. Anda perlu Lobak putih.
  4. Anda perlu Lobak merah.
  5. Anda perlu Bawang merah/besar (dipotong dadu).
  6. Anda perlu Bawang putih (dihiris).
  7. Ambil Halia (dihiris).
  8. Siapkan Serai (dihiris).
  9. Anda butuh Daun limau purut.
  10. Anda butuh Bawang besar hiris (hiasan).
  11. Anda perlu Daun sup (hiasan).
  12. Ambil Cili merah hiris (hiasan).
  13. Anda butuh Cili kisar.

Cara penyedian ayam paprik ini memang sangat mudah, sebab tu kalau kita makan di kedai makan Thailand (kedai masakan panas), sekejap je dia buat sekali dengan Tomyam bagai. Paprik Ayam Resepi Ayam Masak Paprik Cara masak ayam paprik. Contohnya macam hari ni saya masakkan paprik ayam untuk di gandingkan dengan nasi putih dan ini menjimatkan masa kerana tak perlukan banyak lauk sampingan yang lain. Resepi Ayam Masak Paprik berasal dari negara Thailand.

Langkah-langkah membuat Ayam Paprik

  1. Persediaan bahan-bahan..
  2. Ayam diperap seketika dengan sedikit sos tiram (optional)..
  3. Tumis bawang besar/merah, bawang putih, halia dan serai hingga wangi..
  4. Masukkan cili kisar dan tumis sehingga pecah minyak. Setelah itu, masukkan daun limau purut. Tumis lagi hingga naik aroma daun limau purut. Perasakan dengan garam dan gula..
  5. Masukkan ayam, lobak putih, lobak merah dan bawang besar hiasan.Tambahkan sedikit air.Tutup kuali. Dengan api sederhana, biarkan ayam dan lobak masak sempurna..
  6. Setelah ayam dan lobak masak, tutup api. Taburkan daun sup dan cili merah. Siap dihidang..

Pedas, masam dan aroma lazat dari limau purut adalah sebab mengapa Paprik Ayam ini adalah masakkan menjadi kegemaran. Sama ada paprik ayam atau paprik daging. So hari ni saya nak share resepi ayam paprik yang sedap dan senang. Boleh tengok video kat bawah ni dulu cara penyediaan dia. Ayam, sos tiram, lobak putih, lobak merah, bawang merah/besar (dipotong dadu), bawang putih (dihiris), halia (dihiris), serai (dihiris), daun limau purut, bawang besar hiris (hiasan), daun sup (hiasan), cili merah hiris (hiasan), cili kisar.

Gratis Download ebook Resepi