Resep Menyiapkan Ayam paprik Yang Enak

Enak, Lezat dan Nikmat.

Bagaimana Membuat Ayam paprik Yang Menggugah Selera Ikuti Caranya Dibawah. Tidak kiralah anda guna ayam ke, daging, makanan laut atau belut. Gaul rata dan biarkan ayam sedikit kecut. Tambahkan sos cili, sos tiram dan kicap.

Ayam paprik It is milder, sweeter gravier version to the authentic padprik. Ayam Paprik is a great dish to cook because it's fast and simple. Your family would also love this for dinner! Kamu bisa memasak Ayam paprik dengan 12 bahan dan 3 langkah. Baginilah caranya.

Bahan untuk Ayam paprik

  1. Siapkan Dada ayam dipotong dadu.
  2. Anda butuh 5 ulas bawang putih dipotong dadu.
  3. Anda butuh 1 biji bawang besar.
  4. Anda perlu 5 ulas cilipadi diketuk.
  5. Siapkan 4 batang serai diketuk.
  6. Ambil 1 inc halia.
  7. Ambil 3 helai daun limau purut di koyak2.
  8. Siapkan Lobak, kobis bunga, anak jagung.
  9. Anda butuh 2 sudu besar sos tiram.
  10. Anda butuh 2 sudu besar cili sos.
  11. Anda perlu 1 sudu besar paste tomyam.
  12. Ambil titik Sos perasa maggi beberapa.

Cara penyedian ayam paprik ini memang sangat mudah, sebab tu kalau kita makan di kedai makan Thailand (kedai masakan panas), sekejap je dia buat sekali dengan Tomyam bagai. Paprik Ayam Resepi Ayam Masak Paprik Cara masak ayam paprik. Contohnya macam hari ni saya masakkan paprik ayam untuk di gandingkan dengan nasi putih dan ini menjimatkan masa kerana tak perlukan banyak lauk sampingan yang lain. Resepi Ayam Masak Paprik berasal dari negara Thailand.

Cara membuat Ayam paprik

  1. Bahan2 yang siap dipotong.
  2. Bersihkan ayam dan Bahan2 untuk sos.
  3. Tumis serai dan bawang putih. Masukkn cili sos, sos tiram dan paste tomyam. Tumis sekejap. Masuk ayam. Kacau sekejap. Masuk kan semua sayur, bawang, limau purut, halia, cilipadi dan beberapa titik sos perasa maggi. Letak garam sikit dahulu dan perasa. Akhir tabur bawang goreng dan daun ketumbar.

Pedas, masam dan aroma lazat dari limau purut adalah sebab mengapa Paprik Ayam ini adalah masakkan menjadi kegemaran. Sama ada paprik ayam atau paprik daging. So hari ni saya nak share resepi ayam paprik yang sedap dan senang. Boleh tengok video kat bawah ni dulu cara penyediaan dia. Ayam, sos tiram, lobak putih, lobak merah, bawang merah/besar (dipotong dadu), bawang putih (dihiris), halia (dihiris), serai (dihiris), daun limau purut, bawang besar hiris (hiasan), daun sup (hiasan), cili merah hiris (hiasan), cili kisar.

Gratis Download ebook Resepi