Cara Membuat Ayam Paprik #MunahMasak Yang Lezat

Enak, Lezat dan Nikmat.

Cara Membuat Ayam Paprik #MunahMasak Yang Nikmat Simak Caranya Dibawah. Tidak kiralah anda guna ayam ke, daging, makanan laut atau belut. Gaul rata dan biarkan ayam sedikit kecut. Tambahkan sos cili, sos tiram dan kicap.

Ayam Paprik #MunahMasak It is milder, sweeter gravier version to the authentic padprik. Ayam Paprik is a great dish to cook because it's fast and simple. Your family would also love this for dinner! Anda bisa memasak Ayam Paprik #MunahMasak dengan 16 bahan dan 3 langkah. Baginilah caranya.

Bahan untuk Ayam Paprik #MunahMasak

  1. Anda butuh ▪️3 ketul isi ayam - dipotong sederhana.
  2. Ambil ▪️1/2 biji bawang besar*.
  3. Siapkan ▪️2 ulas bawang putih*.
  4. Anda perlu ▪️1/2 inci halia*.
  5. Siapkan ▪️1 sudu besar cili kisar.
  6. Anda butuh ▪️2 sudu besar sos cili.
  7. Anda butuh ▪️2 sudu besar sos tomato.
  8. Ambil ▪️1 sudu besar sos ikan.
  9. Anda perlu ▪️Kacang panjang.
  10. Siapkan ▪️Karot.
  11. Anda butuh ▪️Bawang besar.
  12. Anda perlu ▪️Cili api.
  13. Siapkan ▪️Daun limau purut.
  14. Anda butuh ▪️Tomato.
  15. Anda perlu ▪️Sedikit air.
  16. Ambil ▪️Garam & gula.

Cara penyedian ayam paprik ini memang sangat mudah, sebab tu kalau kita makan di kedai makan Thailand (kedai masakan panas), sekejap je dia buat sekali dengan Tomyam bagai. Paprik Ayam Resepi Ayam Masak Paprik Cara masak ayam paprik. Contohnya macam hari ni saya masakkan paprik ayam untuk di gandingkan dengan nasi putih dan ini menjimatkan masa kerana tak perlukan banyak lauk sampingan yang lain. Resepi Ayam Masak Paprik berasal dari negara Thailand.

Langkah-langkah memasak Ayam Paprik #MunahMasak

  1. Kisar bahan2 yg bertanda * & tumis hingga harum. Masukkan cili kisar, sos cili, sos tomato, masak sehingga pecah minyak..
  2. Masukkan ayam, tambah air sedikit & kacau sebati. Masukkan kacang panjang, karot, bawang besar, cili api, limau purut, tomato & sos ikan..
  3. Masak sehingga ayam masak. Perasakan dengan garam & gula ikut kesesuian. Hidangkan..

Pedas, masam dan aroma lazat dari limau purut adalah sebab mengapa Paprik Ayam ini adalah masakkan menjadi kegemaran. Sama ada paprik ayam atau paprik daging. So hari ni saya nak share resepi ayam paprik yang sedap dan senang. Boleh tengok video kat bawah ni dulu cara penyediaan dia. Ayam, sos tiram, lobak putih, lobak merah, bawang merah/besar (dipotong dadu), bawang putih (dihiris), halia (dihiris), serai (dihiris), daun limau purut, bawang besar hiris (hiasan), daun sup (hiasan), cili merah hiris (hiasan), cili kisar.

Gratis Download ebook Resepi