Bagaimana Menyiapkan Pisang goreng breadcrumbs bersama sos cheese Yang Nikmat

Enak, Lezat dan Nikmat.

Resep Membuat Pisang goreng breadcrumbs bersama sos cheese Yang Lezat Ikuti Caranya Dibawah. Kini Pisang Goreng telah melangkah kedepan dengan inovasi Pisang Goreng Cheese. Ia di goreng rangup dan kemudiannya ditabur bersama cheese dan coklat diatas goreng pisang tersebut. Lokasi Restaurant : Cheesang Pisang Goreng Cheese, Kajang Utama Landmark : western bosku.

Pisang goreng breadcrumbs bersama sos cheese Pisang goreng cheese yang sedap susah nak jumpa. Pernah jumpa pun masa duduk Sabah dulu. Dah kat semenanjung ni, duk ronda terjumpa pulak Tapi, menu pisang goreng kat sini sedap! Kamu bisa membuat Pisang goreng breadcrumbs bersama sos cheese dengan 6 bahan dan 3 langkah. Inilah langkah-langkahnya.

Bahan untuk Pisang goreng breadcrumbs bersama sos cheese

  1. Anda butuh 250 gm tepung gandum.
  2. Anda butuh Pisang berangan@apa jenis pisang pun bole.
  3. Siapkan Breadcrumbs.
  4. Anda perlu Tambahan.
  5. Siapkan 200 ml air (untuk bancuhan tepung).
  6. Anda perlu Cheese nacho @ cheese dip (sos pencicah).

Lebih kurang je rasa macam pisang goreng cheese Sabah. Meskipun ini adalah gerai yang menjual Pisang Goreng Cheese, jangan pandang rendah, sebab ia bagaikan syurga buat si peminat keju! Selain Pisang Goreng Cheese ada juga Jagung Cheese dan Keria Gula Melaka Cheese! Pisang Goreng Cheese has shredded cheese on it.

Langkah-langkah membuat Pisang goreng breadcrumbs bersama sos cheese

  1. Bancuhkan tepung bersama air...masuk kan secubit garam ya..adunan bagi sedikit cair2 ya agak2 lah supaya pisang tu rangup nanti...
  2. Masukkan pisang yang telah di hiris tadi ke dalam adunan tepung...kemudian salut kan dengan breadcrumbs...buat sampai habis...
  3. Panaskan minyak...goreng pisang sehingga berwarna keemasan...pastikan api tidak terlalu besar..setelah masak bolehlah di hidang kan bersama sos cheese 😉siapp....

Though Pisang Goreng Cheese is more expensive, it is worthy. The crispy surface of Pisang Goreng Cheese is sprinkled with shredded cheese and brownish Gula Melaka (Palm Sugar). What in the world is this? Bila sebut pisang sahaja, saya pasti teringatkan pisang goreng yang dimasak rangup dan makan ketika masih panas memang sedap. Adalah satu hal yang biasa kalau anda pernah dengar tentang pisang goreng cheese iaitu pisang goreng yang dibubuh keju.

Gratis Download ebook Resepi