Bagaimana Memasak Sup Ayam Paling Mudah Yang Enak

Enak, Lezat dan Nikmat.

Cara Membuat Sup Ayam Paling Mudah Yang Sempurna Ikuti Caranya Dibawah. Cara masak Sup Ayam Tumis Tauge yang paling mudah dan sesuai dinikmati pada bila-bila masa. Rasanya sangat sedap dan sedikit masam. Tak perlu lauk pauk yang susah dimasak untuk membuka selera makan.

Sup Ayam Paling Mudah Cara membuat sup ayam sangat mudah dan praktis. Kamu bisa membuatnya langsung di dalam rumah. Supayam #supabc #abcsoup #supsimple #chinesesouprecipesup abc merupakan sup yang sungguh mudah semudah abc, selain cara penyediaannya yang mudah sup abc. Anda bisa membuat Sup Ayam Paling Mudah dengan 12 bahan dan 10 langkah. Inilah langkah-langkahnya.

Bahan untuk Sup Ayam Paling Mudah

  1. Siapkan Ayam (dibasuh bersih dan potong ikut suka).
  2. Ambil 2 biji bawang besar *.
  3. Siapkan 4 ulas bawang putih*.
  4. Siapkan 1 inci halia (diketuk).
  5. Siapkan 5 tangkai daun sup.
  6. Siapkan 1 kulit kayu manis.
  7. Siapkan 2 kuntum bunga lawang.
  8. Siapkan 4 kuntum bunga cengkih.
  9. Siapkan 4 biji buah pelaga.
  10. Siapkan Sup bunjut.
  11. Anda butuh Air secukupnya.
  12. Ambil Garam secukupnya.

Resepi Sup Ayam paling mudah tapi sedap! Bahan-bahan yang diperlukan pon senang je. Iday guna sup bunjut dalam resepi ini. Mohon mudah mudahan Allah beri peluang kita mendapat hadiah bonus lailatul qadr.

Cara memasak Sup Ayam Paling Mudah

  1. Mula² blendkan bahan-bahan yang bertanda "*".
  2. Tuangkan bahan blend ke dalam periuk. Jangan buka api dulu tau. Pastu hat sisa2 tepi blender tu letak air. Alang2 penuhkan satu jag blender tu kemudian tuang dalam periuk tadi. Saya tambah lagi 1/2 jag sebab nak kuah banyak nak makan kueyteow malam satgi🤭 *boleh buka api dah ye, guna api sederhana.
  3. Sediakan sup bunjut, halia dan 4 sekawan. Pastu campak je semua ni dalam periuk. Ye tu sup bunjut ye bukan tangkal😂 *Halia tu fungsi dia untuk hilangkan bau hanyir ayam tu ye.
  4. Aduiii sis terlupa pulak nak masukkan hero kita iaitu ayam. Lepas masukkan tu kacau2 sikit ya..
  5. Baru nak sambung cuci pinggan sekali terjumpa isi ayam sesat dalam sinki adududu 😭 kita basuh pastu masukkan sekali dalam periuk dengan kawan² dia..
  6. Ini daun sup ye. Kalau korang malas takyah potong, bubuh je suma camtu😂 tapi disebabkan den rajin harini..den potong² lah sikit bagi lawo ehek 🤭 *daun sup pun kurus² je maklumlah sendiri tanam sendiri guna hehehe🤭.
  7. Pastu korang tunggu lah sampai mendidih. Sambil² tu boleh siapkan lauk lain or basuh perkakas yang kita guna tadi..
  8. Bila dah mendidih, letak garam sukati korang. Bagi dia mendidih sat pastu amik sudu rasa sikit dah cukup masin ke belum kalau belum tambah la lagi. Pastu biar mendidih lagiiii..
  9. Then boleh tutup api. Asshhiappp👏 Sebenarnya semua ni satu step ja😂 korang masukkan semua sekali dalam periuk then tunggu mendidih then letak garam tunggu bagi mendidih sat. Tutup api. Mudah bukan?.
  10. Buat bihun sup pun sodap😋👍.

Hari ini saya menyediakan Sup Ayam mengikut apa yang disarankan di pek pembungkusan Rempah Sup Adabi. Bihun sup ni boleh di masak menggunakan ayam, daging dan tulang tapi untuk cara yang paling ringkas dan mudah elok di masak bihun sup ayam je. Hidangan ni juga tidak terlalu berat dan sesuai untuk di makan pada bila-bila masa. Paling best jika di makan pada waktu petang dan malam. Resepi Begedil Ayam Perniagaan Katering & Restoren via balannambiar.wordpress.com.

Gratis Download ebook Resepi