Resep Memasak Masak lemak cili padi sotong Yang Nikmat

Enak, Lezat dan Nikmat.

Bagaimana Menyiapkan Masak lemak cili padi sotong Yang Lezat Simak Caranya Dibawah. .masak lemak cili padi yang sangat sesuai untuk adik-adik yang baru nak belajar masak gulai atau masak berkuah kerana olahan ini amat mudahnya. bahan utamanya ialah cili padi, kunyit, dan juga serai. tapi gunakan kunyit hidup dan jangan lupa untuk bawa daun-daun kunyit hidup juga sehelai. Ayam Masak Lemak Cili Padi or Chicken in Coconut Cream with Birds Eye Chili in English, is a spicy rich yellow coconut gravy that is cooked with chilli padi. While this recipe uses chicken, it can be substituted with prawns, flower crabs or fishead.

Masak lemak cili padi sotong Ayam Masak Lemak Cili Padi recipe is a very well-known dish in both Singapore and. Masak ayam lemak cili padi ni paling simple dan tak renyah. Sebab kadang tu kalau dah tahap malas sangat nak beli bahan lengkap, guna je apa yang ada kat rumah negeri sembilan ni. Bunda bisa membuat Masak lemak cili padi sotong dengan 9 bahan dan 3 langkah. Baginilah langkah-langkahnya.

Bahan untuk Masak lemak cili padi sotong

  1. Anda perlu 3 ekor sorong.
  2. Siapkan 6 biji cili padi.
  3. Ambil 2 batang serai (1 kisar, 1 ketuk).
  4. Anda perlu 2 ulas bawang putih.
  5. Anda butuh 1 labu bawang besar.
  6. Anda butuh 2 sdb minyak masak.
  7. Siapkan 2 inci halia.
  8. Anda perlu 1 inci kunyit hidup.
  9. Ambil 1/2 cawan santan.

Harini baru ada mood nak masak ayam lemak cili padi. Disebabkan sekarang Dya duk kat Negeri Sembilan, Dya. Resepi Ayam Masak Lemak Cili Api Resepi Ayam Masak Lomak Nogori (MESTI CUBA!!) #lalamasaklemakcilipadi #lala LALA MASAK LEMAK CILI PADI WAJIB CUBA.

Cara membuat Masak lemak cili padi sotong

  1. Blend serai, bawang putih, bawang besar, halia, kunyit hidup dan cili padi hingga hancur..
  2. Panas minyak. Tumis bahan kisar hingga naik bau. Masukkan serai ketuk. Kacau hingga mendidih..
  3. Masukkan sotong dan santan. Kacau lagi. Biar mendidih. Tutup api. Siap untuk dihidang..

Resepi : Udang Masak Lemak Cili Padi Ciktie tengok sorang-sorang duk share entri pasal juadah berbuka tu sedap-sedap semuanya. Sotong Sumbat Masak Lemak Cili Padi #fairuskitchen #sotongsumbat #sotonggemuk #sotongmasaklemak #sotong #shellout. Sebenarnya ada banyak cara nak masak ayam masak lemak ni. Lain orang, lain negeri, lain caranya.

Gratis Download ebook Resepi