Resep Membuat Kerabu Sotong Ala Thai Yang Lezat

Enak, Lezat dan Nikmat.

Cara Menyiapkan Kerabu Sotong Ala Thai Yang Menggugah Selera Simak Caranya Dibawah. Assalamualaikum dan salam sejahtera, Buat Mak, abah, adik beradik, sanak saudara, guru, sahabat handai, jiran, org kg sg batu, org ipoh, penduduk g. Hari ni kiter ke negara Gajah Putih, Thailand (dalam video jer lah sebab PKP kan)Rindu nyerrr dalam travel. Kerabu Sotong Ala Thai Made By : @datinismatia #resepi #kerabusotongalathai #kerabusotong.

Kerabu Sotong Ala Thai Kerabu Sotong Mangga ala Thai ni merupakan menu yang tak asing lagi sebagai hidangan sampingan bila ke restoran makanan. Resepi Kerabu Sotong - adakah awak suka kink? saya. saya.hihihi saya dan suami memang penggemar kerabua dan kta kerap beli kat kedai yang saya kongsikan ini sedikit berbeza kerana saya buat dengan ala thai, jadi apabila anda ingin cuba resepi ini sila semak resepinya dibawah. Kerabu Sotong Ala Thai Resepi Ringkas Rasa Mewah. (ulangan) - Menu mudah untuk korang try masa berbuka nanti. Bunda bisa menyiapkan Kerabu Sotong Ala Thai dengan 10 bahan dan 4 langkah. Inilah caranya.

Bahan untuk Kerabu Sotong Ala Thai

  1. Siapkan 4 ekor sotong cuci bersih dan dipotong.
  2. Siapkan 3 tangkai daun ketumbar.
  3. Anda butuh 1/2 labu bawang besar.
  4. Anda butuh 1 biji tomato.
  5. Anda perlu 5 biji cili padi merah/hijau.
  6. Ambil 2 batang serai.
  7. Anda butuh 5 sudu jus lemon.
  8. Anda butuh 11/2 sdt palm sugar (gula Thai).
  9. Anda perlu 1/2 sdt garam halus.
  10. Anda perlu 50 ml air.

Resipi Kerabu Sotong Ala Thai dari Kak Reen. Selamat mencuba gais. #waronghunter #wh Like. Kerabu Kaki Ayam Ala Thai Mudah Simple Siam Thailand. ΠŸΠΎΡ…ΠΎΠΆΠΈΠ΅ пСсни. Resepi Sotong Ala Thai Manis Masam Masin Semua Ada Yummy.

Langkah-langkah memasak Kerabu Sotong Ala Thai

  1. Didihkan air masukan sotong yang dah siap dicuci dan potong rebus dalam 4 minit...ok siap ketepikan seketika....
  2. Sediakan kesemua bahan-bahan seperti dalam gambar dan hiriskan tomato,bawang besar,serai dan cili padi....
  3. Bancuhkan jus lemon bersama palm sugar,garam halus secukup rasa dan gaulkan bersama sotong yg direbus serta masukan kesemua bahan hirisan tadi...akhir sekali masukan hirisan daun ketumbar gaul mesra dan rasa masam,manis dan masin secukup citarasa...ok siap.πŸ˜πŸ‘πŸ‘.
  4. Kerabu Sotong Ala Thai...#StyleAzaAaj is done jemput makan...sawadikap aroi mak mak...πŸ™πŸ˜…πŸ˜.

Masak Sotong Ala Thai Katanya Tips Kecur Liur. Resepi Kerabu Sotong Ala Thai Yang Secukup Rasa Sedap Mudah. Tapi dah namanya kerabu ala thai, tak pedas bukan kerabu lah namanya kan? Ala, pedas sikit-sikit kira ok lah tu. Jom tengok resepi Kerabu Sotong Ayue ni.

Gratis Download ebook Resepi