Bagaimana Membuat Sotong ala thai@kerabu sotong Yang Sempurna

Enak, Lezat dan Nikmat.

Resep Membuat Sotong ala thai@kerabu sotong Yang Lezat Ikuti Caranya Dibawah. Assalamualaikum dan salam sejahtera, Buat Mak, abah, adik beradik, sanak saudara, guru, sahabat handai, jiran, org kg sg batu, org ipoh, penduduk g. Kerabu Sotong Ala Thai Made By : @datinismatia #resepi #kerabusotongalathai #kerabusotong. Kerabu Sotong Mangga ala Thai ni merupakan menu yang tak asing lagi sebagai hidangan sampingan bila ke restoran makanan.

Sotong ala thai@kerabu sotong Resipi Kerabu Sotong Ala Thai dari Kak Reen. Selamat mencuba gais. #waronghunter #wh Like. Kerabu Sotong Ala Thai Resepi Ringkas Rasa Mewah. Kamu bisa membuat Sotong ala thai@kerabu sotong dengan 10 bahan dan 3 langkah. Baginilah langkah-langkahnya.

Bahan untuk Sotong ala thai@kerabu sotong

  1. Anda butuh 10 ekor sotong dipotong.
  2. Ambil 8 btg cili api.
  3. Anda perlu 1 biji bwg besar.
  4. Siapkan 4 ulas bwg putih.
  5. Siapkan 3 s/b jus limau (nak lebh masam pun ok gak).
  6. Siapkan 2 s/b sos sotong.
  7. Siapkan 2 s/b gula.
  8. Anda butuh Secubit garam(xletak pun xpa).
  9. Anda butuh Daun ketumbar (ikut suka nk byk mana jgn sikit sgt).
  10. Siapkan Tomato.

Resepi Kerabu Sotong - adakah awak suka kink? saya. saya.hihihi saya dan suami memang penggemar kerabua dan kta kerap beli kat kedai yang saya kongsikan ini sedikit berbeza kerana saya buat dengan ala thai, jadi apabila anda ingin cuba resepi ini sila semak resepinya dibawah. Resepi Kerabu Sotong dan Udang Ala Thai. Bahan-Bahan Rebus seketika suhun sehingga lembut dan toskan. Kerabu Sotong Ala Thai Thai Spicy Squid Salad Kitasantaisantaije.

Cara membuat Sotong ala thai@kerabu sotong

  1. Bila dah potong pstu bersihkan,rebus sotong dlm 5minit kemudia toskan ambik air rebusan dlm satu senduk. Sotong ala thai@kerabu sotong
    Sotong ala thai@kerabu sotong
  2. Tumbuk bahan yg ada dlm pinggan tu,kemudian sediakan satu besan atau mangkuk masukkan daun ketumbar,sos sotong,jus limau,gula,garam kacau smpai larut,masukkan bahan yg ditumbuk klu terlalu byk letak dlm dua sudu besar sudah.
  3. Kacau smpai rata masukkan tomato siap dihidang.

Resepi Kerabu Sotong Ala Thai Yang Secukup Rasa Sedap amp Mudah. Lihat juga resipi-resipi untuk Kerabu Sotong Ala Thai. Kerabu Kaki Ayam Ala Thai Mudah Simple Siam Thailand. kerabu seafood ala thai. Lagu disitus ini diperkenankan hanya sebagai review saja. Jika anda menyukai lagu Sotong Bakar Ala Thai Sedap Bethul, silahkan membeli atau download dan streaming secara legal di situs resminya..resepi kerabu mangga, resepi kerabu taugeh, resepi kerabu ikan bilis, resepi kerabu pegaga, resepi kerabu pucuk paku, resepi kerabu sotong, resepi kerabu peru t, resepi kerabu kaki ayam, resepi kerabu kacang botol, resepi kerabu daun Related Posts To Resepi Kerabu Sotong Azie Kitchen.

Gratis Download ebook Resepi