Cara Memasak Resepi ayam masak lemak Yang Nikmat

Enak, Lezat dan Nikmat.

Cara Membuat Resepi ayam masak lemak Yang Menggugah Selera Ikuti langkah-langkahnya Dibawah. bagaimana mudah sahaja kan resepi ayam masak lemak cili padi yang saya kongsikan ini dan sampai jumpa di resepi-resepi sedap berikutnya ya. Resepi Ayam Masak Lemak Cili Api yang sangatlah sedap. Che Nom sangat beruntung kerana ada seorang follower yang ikhlas sudi berkongsi resepi yang asli dari.

Resepi ayam masak lemak Resepi Masak lemak cili api versi negeri Sembilan memang. Resepi Ayam Masak Lemak Cili Api cara Negeri Sembilan yang sangatlah sedap. Macam tak percaya bila nak masak tak masukkan bawang, tapi hasilnya memang masak lemak yang mantap, ayam tidak berbau hanyir dan pedas semuanya cukup rasa. Anda bisa memasak Resepi ayam masak lemak dengan 9 bahan dan 4 langkah. Baginilah langkah-langkahnya.

Bahan untuk Resepi ayam masak lemak

  1. Ambil Setengah inci kunyit hidup.
  2. Anda butuh 10 tangkai cili padi (hijau).
  3. Anda butuh 5 tangkai cili padi merah.
  4. Ambil Santan satu kotak.
  5. Anda perlu Ayam 6 ketul.
  6. Anda perlu Daun kunyit.
  7. Ambil Asam keping (1).
  8. Ambil Bawang besar.
  9. Siapkan 1 kiub pati ayam.

Masak ayam lemak cili padi ni paling simple dan tak renyah. Sebab kadang tu kalau dah tahap malas sangat nak beli bahan lengkap, guna je apa yang ada Tapi, resepi yang ni Dya nak kongsikan cara simple masak ayam lemak cili padi. Masukkan ayam masak sambil diaduk hingga ayam berubah warna. b. Masak hingga ayam empuk dan air habis. c.

Cara memasak Resepi ayam masak lemak

  1. Blend kunyit hidup dan cili padi dan bawang besar.
  2. Masak bahan kisar dan letak air, biarkan seketika dan masukkan ayam yg sudah dicuci.
  3. Masukan santan, serbuk pati ayam, asam keping dan garam.
  4. Masukkan daun kunyit dan sedia untuk dihidangkn.

Panggang ayam bersama bumbu hingga kering dan terpanggang sempurna. Bahan resepi masak lomak cili api ayam kampung : Untuk masak lemak cili api udang pun boleh guna resepi ini ya. Kalau air nampak kering tambah air. Tuk bagi ayam masak lemak cili api sedap,jangan buang kulit ayam semua. Saya sediakan video ayam masak lemak kat bawah ni.

Gratis Download ebook Resepi