Resep Membuat Spageti Aglio Olio Mudah & Cepat #phopbylinimohd #batch18 Yang Menggugah Selera

Enak, Lezat dan Nikmat.

Cara Membuat Spageti Aglio Olio Mudah & Cepat #phopbylinimohd #batch18 Yang Menggugah Selera Ikuti langkah-langkahnya Dibawah. Aglio olio ni adalah pasta tradisional Italy yang bermaksud bawang putih dan minyak. Jadi dua bahan ni adalah bahan wajib untuk membuat aglio olio. Spaghetti Aglio e Olio is a simple Italian dish of garlic, olive oil, parsley, and Parmigiano-Reggiano cheese tossed with cooked pasta.

Spageti Aglio Olio Mudah & Cepat #phopbylinimohd #batch18 Spaghetti aglio e olio is a traditional Italian pasta dish from Naples. A typical dish of Neapolitan cuisine. The dish is made by lightly sautéing sliced, minced, or pressed garlic in olive oil, sometimes with the addition of dried red chili flakes (in which case its name is spaghetti aglio. (Spaghetti aglio olio e peperoncino). Kamu bisa membuat Spageti Aglio Olio Mudah & Cepat #phopbylinimohd #batch18 dengan 10 bahan dan 6 langkah. Inilah caranya.

Bahan untuk Spageti Aglio Olio Mudah & Cepat #phopbylinimohd #batch18

  1. Siapkan Spageti.
  2. Anda perlu Udang.
  3. Siapkan 3-4 ulas bawang putih.
  4. Anda perlu Cili capsicum.
  5. Anda butuh Tomato ceri.
  6. Siapkan Minyak zaitun.
  7. Ambil Garam.
  8. Anda butuh Cili flakes.
  9. Ambil Serbuk lada hitam.
  10. Anda butuh Mixed herbs.

This timeless Italian classic is another staple of cucina povera - the traditional Italian peasant-style cooking that makes as much as possible with the fewest ingredients. It is packed with so much flavor, and it is amazingly garlicky without being too overpowering. The Ultimate Pantry Pasta Hails from Italy. While the exact origin of spaghetti aglio e olio is murky, there's no doubt it hails from Italy.

Langkah-langkah memasak Spageti Aglio Olio Mudah & Cepat #phopbylinimohd #batch18

  1. Ni bahan-bahan yang perlu. Basic sangat kan. Tapi kalau nak tambah sumber protein lain macam ayam, sotong boleh je. Sayur pun boleh pelbagai carrot, bronkoli semua boleh letak..
  2. Mula-mula sekali rebus spageti sampai masak empuk. Boleh nak letak garam sikit masa rebus tu. Toskan dan ketepikan sekejap..
  3. Sediakan kuali, panaskan sedikit minyak zaitun & tumis bawang putih sampai naik bau..
  4. Kemudian masukkan cili capsicum dan udang..
  5. Bila udang & capsicum tu dah masak, masukkan spageti yang dah direbus tadi. Kacau bagi sekata..
  6. Langkah terakhir, letakkan tomato ceri, cili flakes, serbuk lada hitam, mixed herbs & garam. Kacau sehingga sekata. Siap! Alhamdulillah, sedia dihidangkan..

Some say the dish comes from Naples, while others say it originated in the Southeastern region of Abruzzo. Spaghetti aglio e olio merupakan sebuah hidangan tradisional pasta Itali dari Naples. Ia bermaksud "spaghetti dengan bawang putih dan minyak" dalam bahasa Itali. Hidangan ini dibuat dengan bawang putih yang dihiris, dicincang atau di'tekan' dalam minyak zaitun, ditumis secara ringan. Aglio olio termasuk salah satu hidangan pasta yang paling ringan, mudah dinikmati bahkan oleh mereka yang tidak suka saus krim atau bolognese yang terlalu kaya rasa.

Gratis Download ebook Resepi