Resep Menyiapkan Tauhu begedil kentang mudah dan ringkas #maratonraya Yang Sempurna

Enak, Lezat dan Nikmat.

Resep Membuat Tauhu begedil kentang mudah dan ringkas #maratonraya Yang Enak Ikuti langkah-langkahnya Dibawah. Tauhu Begedil ni memang sedap dan sesuai dinikmati pada bila-bila masa. Panaskan sedikit minyak dan tumis bawang Holland dan daging kisar hingga masak. Kemudian masukkan daun sup, serbuk lada sulah, serbuk.

Tauhu begedil kentang mudah dan ringkas #maratonraya Buat sendiri jauh lagi sedap berbanding dibeli di pasarr malam. Manakan tidak , kalau buat sendiri isi ayam lebih kurang nak sama dengan kentang. Mungkin sebab isi tauhu tu dah dikorek dan digantikan dengan bergedil. Kamu bisa membuat Tauhu begedil kentang mudah dan ringkas #maratonraya dengan 14 bahan dan 8 langkah. Inilah langkah-langkahnya.

Bahan untuk Tauhu begedil kentang mudah dan ringkas #maratonraya

  1. Ambil 6-7 biji ubi kentang.
  2. Anda perlu 100 gm ayam kisar.
  3. Ambil 2 biji bawang merah.
  4. Ambil Bawang goreng.
  5. Siapkan Daun sup.
  6. Anda butuh Daun bawang.
  7. Anda butuh 1-2 biji Cili merah.
  8. Siapkan Garam.
  9. Ambil 1 st Serbuk lada hitam.
  10. Siapkan 1 st Serbuk lada putih.
  11. Siapkan 2 biji Telur.
  12. Anda butuh 1 st Tepung jagung.
  13. Anda butuh Minyak (untuk menggoreng).
  14. Anda perlu Air (untuk merebus kentang).

Jadi dah tak ada rasa tauhu sangat. Resepi tauhu bergedil ini juga boleh digantikan dengan ayam, udang dan sebagainya mengikut citarasa masing-masing. Ok jom tengok cara penyediaan tauhu bergedil yang best ni. Rupanya begedil ada banyak jenis antaranya begedil ayam, begedil daging, begedil kentang dan paling viral tauhu begedil.

Cara membuat Tauhu begedil kentang mudah dan ringkas #maratonraya

  1. Sediakan bahan-bahan..
  2. Ubi kentang dibuang kulit,kemudian direbus sehingga empuk. Seterusnya ditumbuk/dilenyek hingga hancur..
  3. Tumis ayam cincang bersama bawang yang dipotong hiris..
  4. Langkah seterusnya adalah mencampurkan kesemua bahan-bahan seperti kentang lenyek,ayam, bawang goreng, daun sup, daun bawang, serbuk lada hitam dan putih, cili merah dan garam. Gaul sebati..
  5. Tauhu goreng dipotong 4 pada bahagian atas. Kemudian keluarkan isi tauhu tadi. Jangan dibuang isi tauhu. Tetapi campurkan ke dalam campuran begedil kentang..
  6. Gentel bulat begedil kentang dan masukkan ke dalam tauhu goreng..
  7. Pecah telur dan campurkan 1sudu teh tepung jagung dan garam. Gaul tauhu kentang bersama bancuhan telur tadi dan goreng sehingga warna kekuningan..
  8. Siap..Enak dimakan bersama sambal kicap..selamat mencuba!.

Tips mudah untuk masukkan isi kentang ke dalam tauhu ialah, korang kena potong tauhu bentuk X. Begedil banyak jenisnya, antaranya begedil kentang, begedil jagung, begedil ayam, ada pula tauhu begedil seperti resepi yang kami hadirkan di bawah ini. Resepi dan bahan-bahan untuk membuat tauhu begedil sangat mudah dan senang. Walaupun nampak macam leceh tetapi kalau dibuat. Tauhu begedil menggunakan tauhu kering dan intinya pula seakan-akan begedil (kentang lenyek yang dimasak bersama isi ayam atau daging).

Gratis Download ebook Resepi