Bagaimana Memasak Telur bistik black pepper sauce (maraton ramadhan) Yang Lezat

Enak, Lezat dan Nikmat.

Resep Menyiapkan Telur bistik black pepper sauce (maraton ramadhan) Yang Enak Ikuti langkah-langkahnya Dibawah. Grill chicken chop with black pepper sauce II simple and easy recipe. Description: Resepi telur bistik yang mudah. Resepi Telur Bistik, sangat mudah dan sedap serta menjadi kegemaran anak sulung Che Nom.

Telur bistik black pepper sauce (maraton ramadhan) Get these exclusive recipes with a subscription to Yummly Pro. Wild Mushroom Ragout with Creamy PolentaAndrew Zimmern. A wide variety of halal pepper sauce options are available to you, such as processing type, primary ingredient, and certification. Kamu bisa membuat Telur bistik black pepper sauce (maraton ramadhan) dengan 12 bahan dan 4 langkah. Berikut ini caranya.

Bahan untuk Telur bistik black pepper sauce (maraton ramadhan)

  1. Ambil 1 . 3 atau 4 biji telur bergantung kepada chef yang nak masak.
  2. Ambil 2 . Isi ayam/daging'kisar@cincang.
  3. Siapkan 3 . 1 ulas bawang besar (dihiris).
  4. Ambil 4 . 2 @ 3 ulas bawang putih (dihiris).
  5. Siapkan 5 . 2 sudu kicap.
  6. Anda butuh 6 . 1sk serbuk lada hitam.
  7. Anda butuh 7 . 3 sudu sos cili.
  8. Ambil 8 . 3 sudu sos lada hitam.
  9. Anda butuh 9 . 3 sudu sos tiram.
  10. Ambil 10 . Sedikit lada benggala dihiris(Jika tak ada tak apa).
  11. Anda butuh 11 . Sedikit minyak untuk menggoreng.
  12. Anda perlu 12 . Gula dan Garam secukup rasa.

Distinguished beef and then enjoy the same dignity as pepper, spices with cooking, paired with hot dishes like a gold card. Knorr Black Pepper Sauce can be used in many Asian and Western dishes like stir-fried chicken, beef, steak, seafood, or even noodles. It can also be used as a pour over sauce/gravy to add an authentic black pepper taste to dishes like chicken chop, grilled. Beef Black Pepper with Broccoli Thai Beef Salad Tumis Daging Sapi Mentega Tumis Daging dengan Bistik.

Cara memasak Telur bistik black pepper sauce (maraton ramadhan)

  1. Mula-mula pecahkan telur dan kacau telur macam nak buat telur dadar,dah siap ketepikan.Kemudian tumis bawang dah garing masuk daging,bila dh agak masak daging baru masukkan sos tiram..
  2. Dikuti dengan sos cili,sos lada hitam dan kicap..
  3. Kemudian masukkan sedikit air,dah mendidih masuk cili benggala dan serbuk lada hitam..
  4. Akhir sekali masukkan bawang potong,masak jgn terlalu lama.Dah siap, curah atas telur tadi.Ok bolehla hidang dan makan bersama nasi panas-panas.uuuiihh ada macam kat hotel tak??.

Sajikan Daging selagi hangat bersama Sayuran, Telur Rebus dan Kentang Goreng. Telur bistik dengan ayam goreng kunyit. Kalau dah buat telur bistik ni rasanya tak perlu lauk lain pun takpe. Asasnya tetap telur dadar cuma dia berkuah dengan isi ayam dan sayur campur. Sesiapa yang terliur nak makan telur bistik macam kat restoran tu boleh.

Gratis Download ebook Resepi