Cara Membuat Pes Kulit Udang Elak Pembaziran (Mottainai) Yang Menggugah Selera

Enak, Lezat dan Nikmat.

Resep Membuat Pes Kulit Udang Elak Pembaziran (Mottainai) Yang Enak Ikuti Caranya Dibawah. Bagi buah-buahan, anda boleh mengupas kulit buah tersebut terlebih dahulu, masukkan ke dalam bekas dan barulah ke dalam peti sejuk - cara ini lebih berkesan berbanding dengan meletakkan buah tersebut secara terus di dalam peti sejuk. Masalah pembaziran makanan sering berlaku setiap tahun pada bulan yang berkat ini. Bagi mengelakkan berlakunya pembaziran makanan, anda boleh menggunakan aplikasi OhFreeFood untuk berkongsi makanan lebihan, makanan yang tidak habis dimakan atau pun mahu masak/ beli lebih. #elak. #pembaziran. #makanan.

Pes Kulit Udang Elak Pembaziran (Mottainai) Industri udang hanya memanfaatkan daging dari udang sedangkan kulit udang dibuang begitu saja dan tidak digunakan. Banyaknya udang yang diproduksi menyebabkan bertambahnya limbah kulit udang yang berakibat pada pencemaran lingkungan. Selain itu, kulit udang yang merupakan tulang belakang hewan ini terkadang juga dianggap sebagai limbah yang tidak ternilai harganya. Anda bisa menyiapkan Pes Kulit Udang Elak Pembaziran (Mottainai) dengan 2 bahan dan 1 langkah. Berikut ini caranya.

Bahan untuk Pes Kulit Udang Elak Pembaziran (Mottainai)

  1. Anda perlu Kulit dan kepala udang dari 500g udang.
  2. Ambil 300 ml air.

Apabila Anda memasak udang, lebih baik kulit udang tidak Anda lepas terlebih dahulu sebelum menggorengnya. Kupas kulit udang, bersihkan dan belah memanjang bagian punggung, jangan sampai putus. Ia dikongsi hampir berpuluh ribu pengguna di Buat pes lagi jimat, sekali buat boleh disediakan banyak kali dan mudah pula. Sesuai sangat untuk ibu bekerja yang tak punya banyak masa untuk memasak.

Langkah-langkah membuat Pes Kulit Udang Elak Pembaziran (Mottainai)

  1. Basuh bersih dan rebus seketika. Setelah sejuk kisar dan bungkus kecil-kecil di dalam plastik agak-agak untuk sekali masak untuk 1bungkusan. Selamat mencuba 😘.

Kulit udang memiliki kandungan kalsium dan fosfor yang tinggi, jika kita mengkonsumsinya maka akan terhindar dari pengeroposan tulang dan juga menjadikan tulang kita lebih kuat. Selain itu kandungan glucosamine dapat membantu pembentukan tulang rawan dan mengatasi masalah persendian. Mottainai Lamb is light and clean, sweet tasting meat. The unique fatty acid profile of Mottainai Lamb creates distinctively marbled meat with a buttery richness and no lanolin flavour. It is a perfect balance of tenderness and umami (savoury deliciousness).

Gratis Download ebook Resepi