Cara Memasak Udang galah masak lemak cili padi Yang Enak

Enak, Lezat dan Nikmat.

Resep Memasak Udang galah masak lemak cili padi Yang Lezat Ikuti Caranya Dibawah. Udang galah masa lemak cili padi versi nogori yang amat sedap. Memasaknya pula tidak memerlukan masa yang lama. makin pedas makin sedap terangkat.skali. #rmnetwork #bondarosse #udanggalah #masaklemakThanks for watching this video. Do share your result after you try this recipe.

Udang galah masak lemak cili padi BAHAN TUMBUK: Cili padi ½ genggam Bwg putih Bwg merah Halia Lengkuas Kunyit hidup. CARA MENYEDIAKAN: Tumiskan bahan tumbuk tadi hingga wangi. Resepi : Udang Masak Lemak Cili Padi Kamu bisa membuat Udang galah masak lemak cili padi dengan 8 bahan dan 3 langkah. Berikut ini langkah-langkahnya.

Bahan untuk Udang galah masak lemak cili padi

  1. Anda perlu 1 1/2 kg Udang galah.
  2. Anda butuh Serai.
  3. Ambil 2 biji Bawang Merah.
  4. Ambil 4 ulas bawang putih.
  5. Siapkan Segenggam cili padi merah.
  6. Anda butuh Garam & perasa.
  7. Anda perlu Santan.
  8. Ambil Air.

Ciktie tengok sorang-sorang duk share entri pasal juadah berbuka tu sedap-sedap semuanya. Masak bahan tumbuk dengan santan dan serai dengan api perlahan sehingga mendidih sambil terus menerus dikacau. Resepi Udang Galah Masak Lemak Cili Api yang memang sangat sedap dan membuka selera. Masak ayam lemak cili padi ni paling simple dan tak renyah.

Cara membuat Udang galah masak lemak cili padi

  1. Masukan minyak,letakkan serai,Dan bahan2 bawang sume Dan cili kena blend.
  2. Tumis SMP garing, letakkan garam Dan perasa lalu letakkan santan Dan air.
  3. Last sekali letak udang yg telah digoreng..

Sebab kadang tu kalau dah tahap malas sangat nak beli bahan lengkap, guna je apa yang Tapi, resepi yang ni Dya nak kongsikan cara simple masak ayam lemak cili padi. Sebab bahan yang digunakan pun simple. Ayam = chicken Masak = cooked Lemak = creamy (almost always derived from the creaminess of coconut milk) Cili Padi = birds eye chilli. Yup, so basically its Chicken Cooked in Coconut Gravy with Birds eye chilli. Ayam Masak Lemak Cili Padi recipe is a very well-known dish in both Singapore and.

Gratis Download ebook Resepi