Resep Membuat Udang Masak Lemak Cili Padi Petai Yang Enak

Enak, Lezat dan Nikmat.

Cara Memasak Udang Masak Lemak Cili Padi Petai Yang Sempurna Simak Caranya Dibawah. Resepi udang masak lemak nenas jarang dijumpai kerana tidak semua orang rajin dan pandai untuk membuat hidangan ini. Daging masak lemak cili padi petai mudah dan simple Bahan-bahan:- #daging #petai #santan kelapa #cili padi #kunyit hidup #daun kunyit. Udang Masak Lemak Cili Api cara saya (Tiada status kenegerian).

Udang Masak Lemak Cili Padi Petai Yup, so basically its Chicken Cooked in Coconut Gravy with Birds eye chilli. Ayam Masak Lemak Cili Padi recipe is a very well-known dish in both Singapore and. Resepi : Udang Masak Lemak Cili Padi Kamu bisa menyiapkan Udang Masak Lemak Cili Padi Petai dengan 13 bahan dan 5 langkah. Berikut ini langkah-langkahnya.

Bahan untuk Udang Masak Lemak Cili Padi Petai

  1. Anda butuh 3 Batang Serai.
  2. Ambil 1 Kotak santan (Kotak Kecil).
  3. Anda butuh 2 Papan Petai.
  4. Ambil 1/2 Sudu Garam.
  5. Anda butuh 1 Sudu Kecil Gula.
  6. Ambil 10-15 Ekor Udang.
  7. Anda butuh 2 Helai Daun Kunyit.
  8. Anda perlu 2 keping asam keping.
  9. Siapkan Minyak Masak untuk menumis.
  10. Anda butuh Bahan Kisar.
  11. Siapkan 10 Batang Cili Padi (warna hijau).
  12. Siapkan 1 CM Kunyit.
  13. Anda butuh 2 Biji Bawang Merah (saiz sederhana).

Ciktie tengok sorang-sorang duk share entri pasal juadah berbuka tu sedap-sedap semuanya. Masak ayam lemak cili padi ni paling simple dan tak renyah. Sebab kadang tu kalau dah tahap malas sangat nak beli bahan lengkap, guna je apa yang ada kat rumah negeri sembilan ni. Harini baru ada mood nak masak ayam lemak cili padi.

Langkah-langkah membuat Udang Masak Lemak Cili Padi Petai

  1. Panaskan Minyak. Masukkan serai Dan Bahan Kisar..
  2. Masukkan santan..
  3. Masukkan daun kunyit Dan petai. Biarkan ia masak seketika.
  4. Masukkan udang & Perasakan dengan Gula Dan Garam. Masukkan asam keping (jangan biar asam keping dalam periuk lama sangat. Keluarkan bila rasa dah seimbang).
  5. Sedia dihidang.

Disebabkan sekarang Dya duk kat Negeri Sembilan, Dya. B. - Masukkn kesemua bahan kecuali udang n asam keping. udangmasaklemakciliapi #resepiudangmasaklemakciliapi #udangmasaklemakciliapikacangpanjang Udang masak lemak cili api. Masak bahan tumbuk dengan santan dan serai dengan api perlahan sehingga mendidih sambil terus menerus dikacau. Menu simple saya hari ni ayam masak lemak cili padi. Menu yang senang dan sedap bagi saya.

Gratis Download ebook Resepi