Bagaimana Menyiapkan Udang Butter Sarang Haeyo Yang Nikmat

Enak, Lezat dan Nikmat.

Bagaimana Membuat Udang Butter Sarang Haeyo Yang Menggugah Selera Ikuti Caranya Dibawah. Resepi udang goreng butter yang dihidangkan dengan sarang telur ni memang sedap. Rasanya pedas dan sedikit manis dan ada juga sedikit rasa rempah kari. Resepi udang goreng butter yang dihidangkan dengan sarang telur ni memang sedap.

Udang Butter Sarang Haeyo Udang Butter Media Infotainment Kini Yang Sedang Viral. Resepi udang goreng butter (butter prawn) ni ada banyak nama panggilan sebenarnya. Ada yang panggil sebagai udang goreng mentega, butter prawn creamy dan juga udang buttermilk. Kamu bisa memasak Udang Butter Sarang Haeyo dengan 10 bahan dan 5 langkah. Inilah caranya.

Bahan untuk Udang Butter Sarang Haeyo

  1. Anda perlu Udang (buang separuh kulit).
  2. Ambil Garam.
  3. Anda butuh Minyak.
  4. Siapkan 1 sb butter.
  5. Anda perlu Sarang.
  6. Siapkan Minyak.
  7. Siapkan 1 sb butter.
  8. Ambil 1 biji telur ayam (kuning telur).
  9. Ambil 2 tangkai daun kari.
  10. Anda butuh 2 biji cili api.

Makin nikmat bila dapat makan udang goreng butter dengan sarang telur kat atasnya. Yang paling menarik daripada resepi ini ialah sarang telur yang ditabur meraup di atas udang butter. Udang butter cereal antara menu kegemaran kami. Prawn i cook with butter cereal and other ingredients hope like and learn, here is the ingredients: Prawn Butter Cereal Salt.

Cara membuat Udang Butter Sarang Haeyo

  1. Gaul udang dengan garam. Panaskan minyak dan butter. Goreng udang hingga masak. Toskan dan letak ke tepi..
  2. Untuk membuat sarang, panaskan minyak dan butter baru menggunakan api kecil. Apabila minyak dah suam-suam kuku, terus masukkan telur dan kacau laju-laju secara berterusan menggunakan senduk dalam arah bulatan. Ha part ni paling neves nak buat..
  3. Sambil kacau, dah nampak rupa serat-serat dan semakin berbuih, kuatkan api dan masukkan daun kari serta cili api. Kacau dan kacau dan kacau dan masa ni buih dia akan jadi lebih banyak..
  4. Setelah berpuas hati, tutup api. Part ni magic, setelah buih-buih surut, barulah nampak sarang yang kita idamkan. Asingkan minyak yang berlebihan. Taburkan sarang butter ke atas udang yang telah digoreng tadi. Dah siappp~.
  5. Saya rasa kalau nak sarang yang lebih meriah, gunakan dua biji telur..

Masakan berkonsep "Butter Egg" semakin popular dalam kalangan kita. Ada yang sudah menjadikan makanan berkonsep "Butter Egg" sebagai makanan kegemaran. Kepada peminat seafood seperti udang, jom sediakan masakan ini! Kalau pergi dinner ada menu ini, kena cepat. Biasanya nak makan udang butter ni, bila makan di restoran baru dapat menikmatinya.

Gratis Download ebook Resepi