Cara Membuat 🦐Udang masak lemak cili padi tempoyak Yang Nikmat

Enak, Lezat dan Nikmat.

Bagaimana Menyiapkan 🦐Udang masak lemak cili padi tempoyak Yang Lezat Simak Caranya Dibawah. Cara menyediakan dan bahan-bahan masakan udang masak lemak cili padi ini amat mudah. Udang yang dimasak lemak cili padi pun saya suka. Cumanya ianya bukan pilihan menu masakan yang paling saya suka.

🦐Udang masak lemak cili padi tempoyak This is my twist in making it. Ikan patin masak lemak tempoyak simple. Gulai Lemak Cili Padi Ikan Baung Sungai Bersama Belimbing Buluh. Kamu bisa membuat 🦐Udang masak lemak cili padi tempoyak dengan 9 bahan dan 2 langkah. Berikut ini caranya.

Bahan untuk 🦐Udang masak lemak cili padi tempoyak

  1. Ambil 500 gm udang.
  2. Anda butuh 10-15 biji cili padi dikisar.
  3. Siapkan 1 helai daun kunyit dihiris kasar.
  4. Siapkan 3 helai daun limau purut.
  5. Ambil 2 inci kunyit hidup dikisar.
  6. Anda butuh 3 sdb tempoyak.
  7. Anda perlu 1 sdk garam dan perasa.
  8. Ambil 300 ml santan pekat.
  9. Ambil 500 ml air.

Cara memasak gulai tempoyak udang galah ni mudah sangat lah. Mula-mula mestilah kena bersihkan udang galah ni dengan. Blend together cili padi and onions. Resepi : Udang Masak Lemak Cili Padi

Cara memasak 🦐Udang masak lemak cili padi tempoyak

  1. Panaskan periuk dan masukkan cili padi dan kunyit hidup yg telah dikisar.Masak hingga mendidih dan masukkan tempoyak..
  2. Masukkan santan dan udang dan air.Masak hingga mendidih dan masukkan daun kunyit,daun limau purut serta garam dan perasa.Kalau tempoyak agak masam bolehlah masukkn gula sesudu kecil.Masak hingga mendidih dah siap..

Ciktie tengok sorang-sorang duk share entri pasal juadah berbuka tu sedap-sedap semuanya. Ayam = chicken Masak = cooked Lemak = creamy (almost always derived from the creaminess of coconut milk) Cili Padi = birds eye chilli. Yup, so basically its Chicken Cooked in Coconut Gravy with Birds eye chilli. Ayam Masak Lemak Cili Padi recipe is a very. I know. i know. meleleh air liur kan? hehe.

Gratis Download ebook Resepi