Cara Memasak Ayam goreng kunyit Yang Enak

Enak, Lezat dan Nikmat.

Bagaimana Membuat Ayam goreng kunyit Yang Sempurna Simak Caranya Dibawah. Ayam Goreng Kunyit (Turmeric Chicken) totalReview How many ways to do chicken? This one's a brilliant yellow and deeply aromatic -both signatures of turmeric, the common Southeast Asian spice. Chunks of tender chicken are fried and tossed in the thick creamy spice paste of garlic, turmeric, sugar, salt and soy sauce (or liquid aminos if.

Ayam goreng kunyit Korang semua suka makan ni utk lunch kan! Kita masak untuk dinner sebelum puasa ni ok! 😛. . Gaulkan dengan serbuk kunyit dan sedikit garam. Anda bisa membuat Ayam goreng kunyit dengan 8 bahan dan 5 langkah. Baginilah caranya.

Bahan untuk Ayam goreng kunyit

  1. Anda perlu 3-4 ketul ayam (dipotong lagi menjadi kecil).
  2. Anda perlu 5-6 batang cacang buncis.
  3. Anda perlu Setengah biji cabai hidup.
  4. Anda perlu Separuh bawang merah.
  5. Siapkan 2 sudu besar tepung jagung **.
  6. Ambil 1 sudu kecil serbuk kari **.
  7. Anda perlu Sedikit serbuk cili**.
  8. Siapkan Sedikit kunyit**.

Panaskan minyak dan goreng dada ayam di atas api yang besar. Kacau dengan kerap supaya tidak mudah keras dan hangus. Masukkan bawang putih dan bawang merah. Apabila ayam hampir masak masukkan cili merah, bawang besar dan kacang panjang.

Cara membuat Ayam goreng kunyit

  1. Perap ayam bersama bahan yg bertanda ** selama 15-30 minit.
  2. Panaskan minyak untuk menggoreng ayam.
  3. Setelah ayam nampak kering/masak, boleh keluarkan/kurangkan/buangkan kuantiti minyak tadi. Hanya tinggalkan sedikit. (Tak perlu keluarkan ayam).
  4. Masukkan bawang merah, cabai hidup & kacang buncis. Tumis hingga layu.
  5. Masukkan sedikit cukup rasa. Gaul & siap untuk dihidang..

Kalau tak tahu nak masak apa kat rumah, buat je ayam goreng kunyit macam resipi ini. Rasanya sangat sedap dan menaikkan selera makan.om tengok resipi ni. Tambah lagi diberi sedikit sambal belacan. Itu yang menjadikan saya terus menyediakan lauk ini. Ulek halus bawang putih, cabe rawit dan kunyit.

Gratis Download ebook Resepi