Resep Membuat Air Jagung Susu Viral Yang Menggugah Selera

Enak, Lezat dan Nikmat.

Bagaimana Memasak Air Jagung Susu Viral Yang Enak Ikuti langkah-langkahnya Dibawah. Boleh buat sebagai minuman berbuka puasa, jom kita cuba resipi air jagung pekat yang viral dan 'confirm' sedap ini. Lihat juga resipi-resipi untuk Air Jagung Susu Viral. Dengan menggunakan perkhidmatan kami, anda setuju dengan Dasar Kuki dan Terma Perkhidmatan kami.

Air Jagung Susu Viral Masukkan sedikit garam dalam air rebusan tu. Dah empuk, angkat toskan dan ketepikan Banyak betul makanan dan minuman yang viral dalam bulan Ramadan ni kan? Salah satunya adalah air jagung yang menjadi bualan ramai orang. Anda bisa menyiapkan Air Jagung Susu Viral dengan 8 bahan dan 3 langkah. Baginilah langkah-langkahnya.

Bahan untuk Air Jagung Susu Viral

  1. Anda perlu 3 Sudu Besar Kordial Jagung Double Lion.
  2. Anda perlu 1/3 Sudu Kecil Sirap Rose Bunga Raya.
  3. Siapkan 4 Sudu Besar Gula.
  4. Ambil Setengah Sudu Kecil Garam.
  5. Anda perlu 2 Sudu Besar Susu Pekat Saji.
  6. Anda butuh 1 Sudu Besar Susu Cair Saji.
  7. Siapkan Sedikit Air Masak.
  8. Ambil Ais Kiub Secukupnya.

Uhuii orang dah lama viral tapi mama baru nak cuba buat. hahaha giler teringin masa dalam pantang ritu. Balik dari Cameron baru-baru ni mama ada la beli jagung skit. Terus mama nak bikin buat jagung rebus susu. Macam biasa mama buat dalam Noxxa lah.

Langkah-langkah memasak Air Jagung Susu Viral

  1. Campurkan kordial jagung, rose, gula dan masukan air panas sedikit. Kacau sehingga larut..
  2. Kemudian masukkan susu pekat dan cair serta garam untuk bagi lemak berkrim..
  3. Akhir sekali, masukan air sejuk coway/cuckoo/masak dan ais kiub. Kacau air jagung bagi sejuk nyaman. Siap!.

Masukkan susu cair, susu pekat manis, air soda, esen perasa pisang, pewarna hijau, kurma dan cincau yang telah dipotong cincang, biji selasih dan ais batu ke dalam jug atau mangkuk besar. Katalah korang ke bazar, tengok-tengok banyak balang air jagung dah kosong. Maknanya tak dapatlah korang merasa air jagung untuk berbuka hari tu. Lepas ni, itu bukan masalah lagi, ni kitorang ada nak share resipi air jagung ketagih kaw punya. Jagung Cheese, Aumm Sedapnya - Sebelum PKP, anak tiba-tiba nak makan jagung.

Gratis Download ebook Resepi