Bagaimana Memasak Telur Rebus Air Asam Viral Yang Menggugah Selera

Enak, Lezat dan Nikmat.

Cara Memasak Telur Rebus Air Asam Viral Yang Lezat Simak Caranya Dibawah. Resepi Telur Rebus Air Asam Viral. Basuh telur bersih-bersih dan masukkan ke dalam periuk. RESIPI TELUR REBUS AIR ASAM VIRAL.

Telur Rebus Air Asam Viral Semua sudah sedia maklum bahawa telur itu sendiri pun dah sedap, inikan pula buat air asam. Dan bagi anda yang belum pernah rasa. Boleh cuba ye, ikut je resepi kat bawah ni. Kamu bisa memasak Telur Rebus Air Asam Viral dengan 9 bahan dan 4 langkah. Inilah langkah-langkahnya.

Bahan untuk Telur Rebus Air Asam Viral

  1. Siapkan 2 biji telur - terpulang berapa biji awak nak buat.
  2. Ambil 1 biji bawang besar - hiris halus.
  3. Anda butuh 1 biji tomato - hiris.
  4. Anda perlu 2 biji cili besar hijau - hiris.
  5. Siapkan 2 biji cili besar merah - hiris.
  6. Siapkan 7 biji cili api - potong halus.
  7. Siapkan 1 mangkuk jus asam jawa - asam jawa dibancuh dengan air suam **.
  8. Ambil 1 sudu makan gula **.
  9. Anda butuh sedikit garam halus **.

Sejak akhir-akhir ini telur rebus air asam ini semakin viral dan dicuba ramai. Semua sudah sedia maklum bahawa telur itu sendiri pun dah sedap, inikan pula. Viral telur rebus air asam jawa sekarang ni kan? Om sendiri pun nak buatlah, bahan yg senang dan mudah, bukan mcm buat sebiji kek birthday pun.

Langkah-langkah membuat Telur Rebus Air Asam Viral

  1. Cuci telur bersih, masukkan ke dalam periuk letak air sama paras telur.Pasang api paling kuat dan besar, biarkan masak selama 7 minit, set masa sendiri. Jangan lebih atau kurang masa tu antara tips dapatkan telur seperti di dalam gambar tidak terlalu masak..
  2. Angkat telur kupas kulit di bawah air paip supaya elok licin untuk elakkan rosak, letak dalam bekas belah dua..
  3. Cara sediakan air asam : Dalam periuk satukan bahan bertanda (**), masak sekejap sahaja asal panas..
  4. Masukkan semua bahan yang dihiris, biarkan sekejap 15 minit sebelum makan supaya air asam itu bersatu meresap dengan telur baru sedap..

Sedap dan berselera tau kalau kena dengan sambal belacan. Air asam ini perlu la seimbang rasa masam, pedas, manis dan masinnya baru la sedap rasanya. Resepi air asam ni boleh juga dimakan bersama ikan bakar, ulam-ulaman dan sebagainya. Saya juga pernah kongsikan resepi air asam kerisik sebelum ini. Okay tunggu apa lagi, jom kita buat telur air asam ni!

Gratis Download ebook Resepi