Cara Menyiapkan Cha Bang Ang (Minuman Viral) Yang Enak

Enak, Lezat dan Nikmat.

Resep Memasak Cha Bang Ang (Minuman Viral) Yang Enak Ikuti langkah-langkahnya Dibawah. Nampak sedap Cha Bang Ang ni. Ia adalah antara manisan Thailand yang sedang viral. Bagi yang nak cuba, resipi perkongsian saudari Acik Siti ni antara yang mudah.

Cha Bang Ang (Minuman Viral) Erm. kalau korang suka minuman-minuman bersusu, ana baru-baru ni dah cuba pun buat minuman pencuci mulut Thai yang juga tengah viral tu, Cha Bang Ang namanya. Sedap tau, lemak manis dengan rasa susu, bahan-bahan pun mudah nak hasilkan, halal semuanya dan cepat je nak buat. Tak perlu boba pearl bagai cukup letak cincau dan biji selasih sahaja. Anda bisa menyiapkan Cha Bang Ang (Minuman Viral) dengan 10 bahan dan 6 langkah. Berikut ini langkah-langkahnya.

Bahan untuk Cha Bang Ang (Minuman Viral)

  1. Anda perlu 300 g Cincau di potong kiub.
  2. Ambil 200 g Gula Perang.
  3. Ambil 1 Sudu makan biji Selasih (di rendam dengan 250 ml Air Panas).
  4. Anda butuh 250 ml Air.
  5. Ambil 400 ml Susu Segar Full Cream.
  6. Anda perlu 400 ml Susu Cair.
  7. Anda butuh 5 Sudu Makan Susu Pekat.
  8. Ambil 1/8 Sdk Garam bukit.
  9. Ambil 1 Sdk Vanilla Extract.
  10. Anda perlu 500 g Ais batu.

Korang pernah minum dah Air Cha Bang Ang ni? Dah pernah viral sebelum ni, dan saya baru je nak Rasa buat sendiri. Ada yang jual jugak saya tengok. SUBSCRIBE FOR MORE Content!!suggest video di bwh👇 sedap dia!!! boleh terlupa segala air yg sebelum ni katanya sedap, yang ni sedap gila!!! tak perlu ke thailand lagi! dah ada kat malaysia! ya inilah minuman.

Cara membuat Cha Bang Ang (Minuman Viral)

  1. Sediakan semua bahan-bahan.
  2. Satukan air, gula perang, dan vanilla extract, rebus hingga mendidih. Angkat dan biarkan suam..
  3. Satukan dalam bekas/jug, Cincau, selasih,garam, Susu segar full Cream,Susu Cair.
  4. Tuangkan Susu Pekat,dan air gula, Kacau sebati..
  5. Tuangkan Cha Bang Ang kedalam gelas, tambahkan dengan Ais batu.dan sedia untuk dihidang..
  6. Selamat mencuba dan semoga berjaya 😘😘😘.

How to make Cha Bang Ang CocoPandan By Bian's Kitchen ~ Bismillahirrahmanirrahim. Alhamdulillah gak bolos lagi GoDa minggu ini. Kali ini giliran Recook resep miliknya member paders, yang temanya Aneka Minuman Dingin. Nemu resepnya Uni Welly Herlina aka Mommy Zhi. Yaitu Cha Bang Ang, Minuman khas Thailand yang kelihatannya seger banget nih.

Gratis Download ebook Resepi